چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

«آقای مهربان» کاندیدای 8 جایزه در جشنواره جام جم / دلداده: كم‌كم مرز میان انيميشن و فيلم هاي زنده برداشته می‌شود

 انیمیشن سینمایی آقای مهربان

بهنام دلداه؛ کارگردان انیمیشن سینمایی «آقای مهربان»، گفت: كم‌كم مرز میان انيميشن و فيلم های زنده برداشته می‌شود زیرا عاملی كه باعث جذب مخاطب می شود ديگر تكنيک خوب انيميت يا فضاسازی و جلوه های ويژه نيست بلكه روايت فيلم است.

به گزارش خبرنگار  سینماپرس، انیمیشن سینمایی  «آقای مهربان»  به کارگردانی مشترک بهنام دلداده و علی رضا گلپایگانی و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا دریک  قسمت 80 دقیقه ای با تکنیک 2بعدی تولید شده است که اکنون در بخش های بهترین اثر، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی فضا، بهترین طراحی شخصیت، بهترین انیمیت، بهترین صدا سازی و صدا گذاری، بهترین فیلم نامه، بهترین دست آورد فنی و هنری اثر بلند و نیم بلند کاندید دریافت جایزه قسمت پویانمایی جشنواره جام جم شده است.

بهنام دلداده؛ کارگردان این انیمیشن در رابطه با داستان این انیمیشن گفت: داستان فيلم «آقای مهربان» با اشاره به داستان ضامن آهو در ارتباط با امام رضا (ع) نقل شده و همه ما به خوبی با اين داستان آشنايی داريم اما اين بار اين موضوع از زاويه ديد ديگری مطرح شد و تا اواسط فيلم شايد بيننده نتواند حدس بزند كه اين فيلم قرار است همان ماجرای ضامن آهو را روايت كند.

دلداده ادامه داد: در اين فيلم حيوانات بيشه متفق القول اند كه آدم ها موجودات بسيار خطرناكی هستند و بايد تا جايی كه می شود از آنها دوری كرد و هر حيوانی با آدم ها زندگی كند خصوصيات بد انسان ها را به خود خواهد گرفت و با زخمی شدن كبوتر و افتادن او به دست انسان ها، حيوانات ديگر او را تنها می گذارند و ديگر حاضر به صحبت به او نيستند اما او اعتقاد دارد همه انسان ها مثل هم نيستند و در ميان آن ها انسان هاي مهربانی هم وجود دارند. در نهايت برای آزادی چشم علی (آهوی دربند شكارچی)، به دامان همان آقای مهربان پناه میبرند.

وي با اشاره به اينكه كم‌كم مرز میان انيميشن و فيلم های زنده برداشته می شود، بيان كرد: عاملی كه باعث جذب مخاطب می شود ديگر تكنيک خوب انيميت يا فضاسازی و جلوه های ويژه نيست بلكه روايت فيلم است مخاطب امروزی بسيار باهوش است و در ساخت فيلم نمی توان او را با رنگ و لعاب پای فيلم نگه داشت.

گفتنی است فيلم «آقاي مهربان» در شب شهادت امام رضا (ع) از شبکه پویا پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.