شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

تأسف یک بازیگر از نبود فیلمش در بخش نگاه‌نو؛

تهامی: طبیعی است مدیران مایل به انجام اقدامات پرهیاهو باشند/ آدم‌ حاشیه‌دار و پُرهیاهویی پُشت «تنها در چند دقیقه سکوت» نیست

کوروش تهامی در نشست فیلم بی خداحافظ در سی امین جشنواره فیلم فجر

«کوروش تهامی» بازیگر سینما و تلویزیون، با ابراز تاسف از عدم حضور فیلم «تنها در چند دقیقه سکوت» در بخش مسابقه فیلم های اول گفت: فیلمی که امسال من و همکارانم در آن فعالیت کردیم، یکی از فیلم های بی ادعا است که متاسفانه یا خوشبختانه، آدم های حاشیه دار و پُرهیاهویی در پُشت آن نیستند.

«کوروش تهامی» بازیگر سینما و تلویزیون، با ابراز تاسف از عدم حضور فیلم «تنها در چند دقیقه سکوت» در بخش مسابقه فیلم های اول در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: مسئولان جشنواره فیلم فجر باید به فیلم سازان جوان مجال تنفس و اعلام حضور بدهند تا استعدادهای جوانان که می تواند در مسیر فیلم سازی آینده کشورمان موثر واقع شود، در نطفه خفه نشود.

تهامی با اشاره به شرایط جدید حاکم بر سینمای ایران افزود: در ماههای اخیر تغییر و تحولاتی در سینمای ایران اتفاق افتاده و چهره های تازه ای در عرصه مدیریت به روی کار آمده اند. طبیعی است مدیران جدید به دنبال برنامه هایی باشند که باعث شود آنها اصطلاحا «در چشم» باشند. هنر و سینما هم از این مقوله مستثنی نیست و افرادی که در ماههای اخیر مسوولیت سینمای ایران و به تبع آن جشنواره فیلم فجر را به عهده گرفته اند، ممکن است مایل به انجام اقدامات بزرگ و پرُهیاهو باشند. امسال هم در جشنواره فیلم فجر، فیلم های زیادی هستند که سازندگان آنها افرادی مشهور و شناخته شده هستند. این آثار هم در میان هنرمندان و هم در میان قشرهای دیگر حامیان فراوانی دارند و تمامی آنها نیز تقریبا برای حضور در جشنواره پذیرفته شده اند اما در نقطه مقابل، فیلم هایی هم هستند که توسط کارگردان های جوان ساخته شده اند و با وجود آنکه آثار پُرهیاهویی نیستند، فیلم های قابل تاملی هستند.

تهامی با نام بردن از فیلم سینمایی «تنها در چند دقیقه سکوت» که چندی پیش در یکی از نقش های محوری آن ایفای نقش کرد گفت: فیلمی که امسال من و همکارانم در آن فعالیت کردیم، یکی از فیلم های بی ادعا است که متاسفانه یا خوشبختانه، آدم های حاشیه دار و پُرهیاهویی در پُشت آن نیستند اما شواهد و قرائن از متفاوت بودن فیلم حکایت دارد. قاب های تصویری زیبا، دکوپاژ خوب، بازی های خاص و... برخی از ویژگی های این فیلم است که می تواند نقطه قوتی برای یک اثر سینمایی و کارگردانی باشد که اولین تجربه بلند خود را ثبت کرده است. ضمن آنکه این کارگردان فیلم اول خود را با بودجه شخصی خود ساخته و به همین دلیل لازم است تا جشنواره فیلم فجر به این اثر توجه نشان داده و فیلم وی را در بخش مسابقه فیلم های اول قرار دهد.

تهامی در ادامه با طرح این مطلب که «چهره های بزرگ همیشه جایی برای مطرح کردن خود دارند» گفت: همیشه این چهره ها هم خودشان مجال مطرح شدن در جشنواره را دارند و هم اینکه کسانی هستند که دنبال چهره های بزرگ باشند و به معرفی آثار آنها کمک کنند حال آنکه جشنواره ها باید به کسانی که تازه دارند فعالیت جدی خود را  شروع می کنند، مجال دهند. آن هم فیلم سازانی که با ساخت یک فیلم متفاوت، دست به خطری به نام «تولید یک اثر»می زنند؛ چرا که در شرایط کنونی فیلم ساختن یک خطر است و فیلم سازان جوان اینچنینی هم می توانند به جای ساخت آثار متفاوت، به دنبال موضوعات ساده و باب میل مخاطب عام بروند و با ساخت فیلم های اصطلاحا پُرفروش، حتی نگران سرمایه صرف شده برای تولید اثر هم نباشند. این شکل از فیلم سازی، کار بسیار ساده ای است و متاسفانه بارها دیده ایم که فیلم سازان با فیلم های ضعیف و تجاری، همین مسیر را ادامه داده اند اما اگر از فیلم سازان علاقمند به کارهای متفاوت حمایت کافی صورت گیرد و به آنها مجال تنفس داده شود، قطعا این استعدادهای جوان در مسیر فیلم سازی آینده کشور موثر خواهند بود».

گفتنی است، «تنها در چند دقیقه سکوت» ساخته بهاره صادقی جَم کارگردان جوان سینمای ایران است و تهامی در این فیلم با بازیگرانی همچون: مینا ساداتی، یدالله شادمانی،عطیه معصومی، منیر شاهین و بابک حمیدیان همبازی بوده است.

«تنها در چند دقیقه سکوت» یک فیلم زنانه است که به چالش های روابط یک زوج پس از ازدواج می پردازد. نقش شخصیت اصلی مرد داستان توسط کورش تهامی و نقش شخصیت اصلی زن داستان هم توسط مینا ساداتی ایفاء شده است. این فیلم به تهیه کنندگی «سعید اسدی»، با سرمایه گذاری «وحید اشتری» و مجری طرحی «ماهان حیدری» در بخش خصوصی سینمای ایران تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.