دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

واکنش انجمن مدیران‌تولید به اظهارات خادم

ادامه روند تخلف‌گرایی مدیران در خانه سینما/ بازرس خانه‌سینما اجازه ابطال مجمع عمومی را ندارد

خانه سینما

به دنبال ابطال مجمع عمومی مورد درخواست ۷۰ نفر از اعضای انجمن مدیران تولید توسط مهدی خادم؛ بازرس خانه سینما، اعضای این انجمن با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم واکنش نشان دادند.

به گزارش سینماپرس، به دنبال ابطال مجمع عمومی مورد درخواست ۷۰ نفر از اعضا انجمن مدیران تولید توسط مهدی خادم؛ بازرس خانه سینما اعضای این انجمن نسبت به این تصمیم با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان دادند.

متن کامل بیانیه انجمن مدیران تولید سینما که نسخه‌ای از آن در سینماپرس قرار گرفته به شرح زیر است:

چندی پیش تعداد کثیری از اعضای انجمن مدیران تولید در خواستی را مبنی بر برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به بازرس انجمن ارائه می‌کنند و عطف به آن فراخوان مجمع عمومی به تاریخ  ۲۵/۱۰/۹۲ از سوی محمدرضا شرف الدین بازرس انجمن در روزنامه بانی فیلم درج می‌شود، اما بعد از مدتی و قبل از برگزاری مجمع فوق ، نامه‌ای از سوی بازرس خانه سینما به بازرس انجمن مدیران تولید ارائه و از وی خواسته می‌شود تا مجمع فوق را ابطال نماید.

فارغ از موضوع مورد در خواست اعضا انجمن (که از قضا موضوع مهمی است) نکته حائز اهمیت این است که در هیچیک از مواد وبندهای اساسنامه خانه سینما واساسنامه انجمن مدیران تولید اجازه ورود به این موضوع توسط بازرس خانه سینما داده نشده  که اساسا در شرح وظایف بازرس خانه سینما ، ابطال تقاضای مجمع عمومی اعضای یک تشکل عضو خانه سینما نیامده است. چرا که  مجمع عمومی بالاترین رکن یک تشکل صنفی است واز اعضای آن تشکیل می شود ودر باب موضوعات ودستور جلسات مختلف رأی مصوب ایشان لازم الاجراست وهر زمان  که تشخیص بدهند بنابردرخواست ۱/۳  اعضا انجمن قابل برگزاری می باشد.

حال جای سؤال است که چگونه یک نفر به عنوان بازرس خانه سینما چنین قدرتی را برای  خود متصور می شود که تصمیم تعداد زیادی از اعضاء یک تشکل را فاقد وجاهت صنفی بداند وآنرا وِتو  نماید. از آنجا که طبق مفاد اساسنامه انجمن مذبور، در خواست ۱/۳  اعضاء یعنی ۳۳ نفر برای برگزاری  مجمع  عمومی  کفایت  می‌کند و با توجه به  امضاء بیش از ۲/۳  اعضاء قطعا جای هیچ شبهه ای برای این تقاضا باقی نمی‌ماند هر چند ممکن است تحت فشار و توصیه‌های مختلف تعدادی هم امضاء خودرا پس بگیرند اما قطعا با حذف این تعداد هم همچنان آمار متقاضیان مجمع عمومی بیش از ۱/۳  خواهد بود وطرح موضوع ابطال وجاهتی نخواهد یافت. که البته باز هم این موضوع ارتباطی به بازرس خانه سینما ندارد.

سؤال بعدی این است که اگر اعضای یک صنف براساس اساسنامه خود بخواهند دور هم جمع شوند وبرای حل مشکل درون صنف شان تصمیم بگیرند چرا باید موجب نگرانی بازرس خانه سینما گردد. قطعا مدیران تولید عضو انجمن ،  همگی افرادی دارای تجربه وبالغ بوده وخودشان بهتر از هر کس دیگر می توانند در باب موضوعاتشان تصمیم درستی اتخاذ کنند.

آنچه که به ذهن می رسد این است که ظاهرا مدیران خانه سینما تلاش می کنند تا ثابت کنند که قوانین "حتی قوانین خودشان " برایشان ارزش ندارد وتحکم و شیوه دستوری را برای اعضاء می پسندند.  به هر حال در صورتی که خانه سینما شیوۀ اداره خانه را تغییر ندهد بعید نخواهد بود که در زمان دولت تدبیر وامید هم چالش هایی پیش رو داشته باشد.

 

گفتنی است جای تعجب است که با وجود عدم حضور انباردار در جلسه وی به عنوان دبیر انتخاب شده است.

لازم به توضیح است مجمع عمومی مورخ چهارشنبه ۲۵/۱۰/۹۲ با حضور اعضاء برگزار خواهد شد.

امضاء کنندگان :

پیمان جعفری، هادی انباردار  وجمعی از اعضای انجمن مدیران تولید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.