محمدی در گفت و گو با خبرنگار بخش انیمیشن سینماپرس ادامه داد: «در کنار فراهم کردن بستر مناسب تولید توسط مسئولان، مشورت کردن با متخصصان نیز میتواند به انتقال مفاهیم درست و جلوگیری از انتقال مفاهیم اشتباه کمک کند همچنین می تواند خط قرمزهایی که ممکن است شأن یک کار دینی را زیر سوال ببرد را مشخص کند.»
وی انیمیشن را ابزاری مهم برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه و بخصوص نسل جوان دانست و بیان کرد: «با زبان انیمیشن میتوان مسائل اجتماعی، آموزشی و مفاهیم دینی را به صورت قابل درک برای نسل نوپا بیان کرد، به طوری که کاملا در ذهن کودکان و نوجوانان باقی بماند.»
کارگردان انیمیشن «قصه های خوب برای بچه های خوب» افزود: «اگر قصه روان و منطبق با جامعه امروزی باشد میتواند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد اگر نسل جوان ما قصهی انیمیشن را منطبق بر چارچوبهای ذهنی خود تشخیص دهد با آن کار ارتباط برقرار کرده است؛ در نتیجه از این روش میتوان برای آموزش هم استفاده کرد.»
محمدی نقش کاراکتر جذاب را در این زمینه کمک بزرگی تلقی کرد و ادامه داد: «کاراکتر جذاب کمک شایانی به جلب مخاطب و موفقیت یک انیمیشن می کند اگر مخاطب با کاراکترهای یک انیمیشن ارتباط برقرار کند مفاهیم مورد نظر سازنده را بهتر متوجه خواهد شد.»
این کارگردان اضافه کرد: «برای اینکه یک انیمیشن موفق شود باید کاراکترها با وسواس و دقت زیاد طراحی شوند تا بتوانند شخصیت تعریف شده را بازی کنند. در مورد کارهای اسلامی این قضیه حساستر است زیرا نسل امروزی به دنبال نوآوری و زیبایی است و یکی از مواردی که میتواند کار اسلامی را از حالت کار قدیمی که مفاهیم دینی را توضیح میدهد به یک کار جذاب امروزی تبدیل کند کاراکترهای جذاب و امروزی است.»
ارسال نظر