شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

استقبال گرم صلح طلبان جهان از فیلم آبیار

تشریح بازخوردهای نمایش«شیار ۱۴۳» در ژاپن از زبان تهیه کننده فیلم/ قاسمی: «لیخون» را مهرماه در خرمشهر کلید خواهیم زد

محمد حسین قاسمی-مهدی نادری

سینماپرس: محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار ۱۴۳» که همزمان با سالروز بمباران اتمی هیروشیما در قالب جشنواره ای به مدیریت پرویز پرستویی همراه با نرگس آبیار به ژاپن سفرکرده بود در بازگشت از سفر بازخوردها نسبت به نمایش این فیلم را تشریح کرد.

قاسمی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مراسمی به مناسبت بمباران اتمی در هیروشیما برگزار و فیلم ما هم برای نمایش در بخشی از مراسم صلح انتخاب شده بود. کسانی که فیلم را دیدند به شدت با فیلم همذات پنداری کردند و به مانند مردم ایران به هنگام تماشای فیلم اشک ریختند.»

وی ادامه داد: «فیلم در ۲ شهر هیروشیما و توکیو نمایش داشت که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم ژاپن و ایرانی های مقیم ژاپن مواجه شد به خصوص صلح طلبان جهان که در هیروشیما از فیلم استقبال گرمی کردند.»

قاسمی در پاسخ به این سوال که چه نقطه اشتراکی در فیلم وجود دارد که مردم آن سوی جهان هم بعد از تماشای آن متاثر می شوند، افزود: «آن قدر در جهان جنگ ها رخ داده که مردم با آن آشنا هستند. فضایی که فیلم خلق می کند سبب تاثیرگذاری آن بر عموم مردم جهان می شود و «شیار ۱۴۳» هم در این فضاسازی موفق بوده است. این فیلم در معرفی جنگ ما موفق عمل کرده است.»

وی گفت: «من در فرانسه هم شاهد همین استقبال بودم. مردم در فرانسه فکر نمی کردند در جنگ ایران، چنین اتفاقاتی رخ داده باشد. فیلم فضای جنگ ایران را به خوبی نشان می دهد. مورد دیگری که سبب همذات پنداری مردم جهان با فیلم می شود این است که «شیار ۱۴۳» به یک مادر پرداخته است. مادری که قربانی جنگ است اما حماسه می سازد. مادری که خود به نوعی قهرمان اصلی فیلم است.»

قاسمی که تهیه کنندگی «لیخون» فیلم جدید مهدی نادری را نیز بر عهده گرفته است، در خصوص این فیلم و چرایی انتخاب نام آن گفت: «نام فیلم از واژه ای جنوبی گرفته شده است. «لیخون» به معنی صاعقه است. این فیلم به یکسری ماجراها در جنوب کشور می پردازد. داستان «لیخون» در خرمشهر روایت می شود.»

وی اظهار داشت: «فیلمنامه این کار را مهدی نادری نوشته که بسیار جذاب است. نادری چند سالی بود که این طرح را در ذهن داشت. این فیلم هم دغدغه ما و هم دغدغه مهدی نادری بود. قدم به قدم که نادری فیلمنامه را می نوشت من را در جریان کار قرار می داد.»

قاسمی در پایان در مورد زمان کلید خوردن فیلم افزود: «با توجه به اینکه ما بخش خصوصی هستیم و این بخش مشکلات خاص خود را دارد، اگر کارها طبق برنامه ریزی ما پیش برود، فیلم را مهرماه در خرمشهر کلید می زنیم.»

مهدی نادری پیش از این فیلم «بدرود بغداد» را با بازی مصطفی زمانی، مزدک میرعابدینی و پانته آ بهرام ساخته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.