چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹

در پی تشکیل آکادمی فیلم کوتاه جشن خانه سینما؛

نعمتی: رویکرد تخصص سالاری باید در تمامی زوایای آکادمی ایسفا دنبال شود

نقی نعمتی- کارگردان فیلم کوتاه

نقی نعمتی عضو پیشین هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران و عضو هیئت موسس آکادمی فیلم کوتاه ایران معتقد است رویکرد تخصص سالاری باید در تمامی زوایای آکادمی فیلم کوتاه (ایسفا) دنبال و داوران آن بر اساس تخصص و تجربه انتخاب شوند زیرا آکادمی های بزرگی مانند اسکار نیز این گونه عمل می کنند.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی انجمن فیلم کوتاه ایران ( ایسفا ) نقی نعمتی؛ عضوهیئت موسس آکادمی فیلم کوتاه، گفت: عموم فستیوال های داخلی با اهداف خاصی برگزار و داوری های آنها نیز در راستای اهداف فستیوال انجام می شوند به همین دلیل انتخاب ها بی طرفانه نیستند.

داوری های جشنواره های داخلی بی طرفانه نیستند

وی با اشاره به رویکرد آکادمی فیلم کوتاه جشن خانه سینما، افزود: آکادمی فیلم کوتاه جشن خانه سینما صرفا در زمینه داوری آثار فعالیت دارد و هدفی جز ارتقاء صنعت و هنر سینما نخواهد داشت به همین دلیل برای تبین این هدف فیلم ها نیز باید با نگاهی تخصصی انتخاب شوند.

عضو هیئت موسس آکادمی فیلم کوتاه با تاکید بر اینکه آکادمی تنها با اعمال تخصص معنا پیدا می کند، ادامه داد: رویکرد تخصص سالاری باید در تمامی زوایای آکادمی ایسفا دنبال و داوران آن بر اساس تخصص و تجربه انتخاب شوند زیرا آکادمی های بزرگی مانند اسکار نیز این گونه عمل می کنند.

به گفته نعمتی بهتر است افرادی که عضور آکادمی می شوند دوران گذری را پشت سر گذاشته، به تعریف و تجربه کامل و مستقلی در عرصه فیلم سازی رسیده و شیوه قانونمندی را برای گزینش آثار دنبال کنند تا نگاه تخصصی مورد نظر در میان اعضاء مشهود شود.

وی با بیان اینکه آکادمی فیلم کوتاه ایران ( ایسفا ) اولین دوره خود را می خواهد تجربه کند ، اظهارکرد: برگزاری اولین دوره از اهمیت ویژه ای برخوردار است ضمن آنکه بعد از پایان چهاردهمین دوره جشن خانه سینما برای آسیب شناسی و رفع مشکلات فیلم کوتاه آیین نامه آکادمی در صورت نیاز با بازنگری و تغییراتی رو به رو خواهد شد.

رسیدن به تخصص در سینما به گذشت زمان و مدیریت فاخر نیازمند است

عضوهیئت موسس آکادمی فیلم کوتاه معتقد است با وجود تمام تلاش های آکادمی ایسفا برای اعمال تخصص در سینما، رسیدن به این امر به گذشت زمان، مدیریت فاخر و نظامند نیازمند است.

کارگردان فیلم سینمایی "آن سه"، بیان کرد: با انتخاب تخصصی و درست آثار و حضور افراد صاحب نام در گروه داروان به طورحتم فیلم انتخاب شده از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار می شود چراکه جشنواره ای که داوران به نام و متخصص دارد جایزه آن برای برگزیدگان اهمیت ویژه پیدا می کند.

وی در پایان صحبت های خود به ارتقاء سطح کیفی آکادمی ایسفا اشاره کرد و گفت: با ارتقاء سطح کیفی آکادمی فیلم کوتاه می توان الگو سازی کرد تا در ادامه دیگر جشنواره ها نیز برای رسیدن به چنین کیفتی اقدام کنند.

دومین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران همزمان با چهاردهمین جشن بزرگ خانه سینمای ایران  شهریور برگزار می شود.

انتهای پیام/الف










ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.