سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

به کارگردانی نرگس خرقانی

«عکس خواهرم» جایزه بهترین فیلم یک جشنواره ایتالیایی را کسب کرد

فیلم کوتاه عکس خواهرم

سینماپرس: فیلم کوتاه عکس خواهرم به کارگردانی و نویسندگی نرگس خرقانی توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه کمتر از سه دقیقه را در جشنواره مارانو راگازی اسپو در کشور ایتالیا به خود اختصاص دهد.

به گزارش سینماپرس، این جشنواره هر سال در شهر ناپل ایتالیا برگزار می شود و شامل دو بخش دانشجویی و بخش آزاد است که در بخش آزاد فیلم های کارگردانان غیر دانشجو حضور دارند و فیلم عکس خواهرم در این بخش موفق به کسب جایزه شده است.

مراسم اختتامیه این جشنواره در سوم دسامبر ۲۰۱۶ و در شهر ناپل ایتالیا برگزار شد و در میان کاندیداهای دریافت جایزه فیلم هایی از کشورهای برزیل، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، کانادا، هندوستان، لهستان، تایوان، اسپانیا، آمریکا، اکراین، نیجریه، روسیه و بلژیک حضور داشتند.

شایان ذکر است اهداف اصلی این جشنواره توجه بیشتر به فیلم هایی با موضوعاتی مربوط به تبعیض نژادی، عدالت اجتماعی و فیلم هایی با محوریت مشکلات زنان است و در عین حال توجه ویژه ای دارد به فیلمسازان مستقل که با بودجه های اندک به خلق ایده های درخشان می پردازند.

گفتنی است پیش از این نیز فیلم "عکس خواهرم" در بیش از ۲۰ جشنواره در کشورهای ایتالیا، فرانسه، دانمارک، آمریکا، کانادا، روسیه و سنت دومینیک حضور داشته است.

این فیلم در ژانویه سال گذشته نیز در جشنوراه کارولینای شمالی در آمریکا جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد و این دومین جایزه بین المللی فیلم کوتاه عکس خواهرم به کارگردانی نرگس خرقانی است.

شایان ذکر است دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: بازیگران: ترانه کوهستانی، علی قربانخانی، تصویربردار: دلاور دوستانیان، صدابردار: کامران کیان ارثی، تدوین: بابک قائم، عکاس و طراح صحنه: جاوید جاوید نیا، گریم: مینا بادامی، آهنگساز: هادی بستان، مدیر تولید: امید میرزایی و طراح پوستر: گلزار پور رحیم و تهیه کننده: نرگس خرقانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.