سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

مستغاثی با اشاره به «آتش به اختیار» گفت:

آگاه کردن جامعه نسبت به شرایط اسفبار کنونی وظیفه نیروهای انقلاب/ در عرصه فرهنگی با فضایی سکولار روبرو هستیم

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۱۳

سعید مستغاثی

سینماپرس: سعید مستغاثی رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: به دلیل ناامیدی از دستگاه های فرهنگی و دولتی فرمان «آتش به اختیار» صادر شده، چرا که دولتمردان و مسئولان کشور هیچ گاه دغدغه ای برای بهبود عرصه فرهنگ و هنر نداشته اند.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر در سخنرانی های متعددی که داشتند نگرانی شدید خود را از وضعیت حوزه فرهنگ و هنر ابراز کرده اند و حتی در یکی از سخنرانی های شان فرمودند که به دلیل نگرانی شان در حوزه فرهنگ و هنر حتی شب ها خواب شان نمی برد؛ این مطلب نشان از دغدغه مندی ایشان در این حوزه است اما متأسفانه مسئولان فرهنگی کشور هیچ گاه نخواستند مطالبات ایشان را به صورت جدی پیگیری کنند و همین نکته باعث شد تا ما امروزه به بغرنج ترین و حساس ترین شرایط در حوزه فرهنگی کشور برسیم.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و امثالهم طی سال های اخیر از جمله کلید واژه هایی بود که رهبری برای آگاه کردن مسئولان و مردم برای نشان دادن توجه بیگانگان نسبت به حوزه فرهنگی کشور استفاده کرده اند اما بی خردی و ناآگاهی مدیران و مسئولان باعث شد تا هیچ گاه به این کلید واژه ها توجهی نشود.

مستغاثی سپس با تأکید بر اینکه وظیفه نیروهای انقلابی در اولین گام آگاه کردن جامعه نسبت به شرایط اسفبار کنونی کشور است اظهار داشت: نیروهای متعهد و انقلابی در حال حاضر باید گرد هم جمع شوند و با روحیه ای جهادی و انقلابی بدون آنکه به دنبال تولید آثار گران قیمت با بودجه های آنچنانی باشند سعی کنند تا همه مردم کشور را از شرایط اسفباری که مسئولان دولتی بر سر کشور آورده اند آگاه کنند. هر رسانه اعم از شبکه های اجتماعی، نشریات خانگی، کلاس ها، سخنرانی ها، گعده ها و... می تواند محلی باشد برای آنکه نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی مردم را آگاه کنند و آن ها را با خود همراه و همدل سازند تا بتوانند با پشتوانه اتحاد بر علیه جهل قیام کنند.

این منتقد سینمای کشور خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های شان به آن اشاره کردند ۳ عنصر اسلام، تاریخ تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی باید به عنوان دستمایه ای برای تولید آثار فرهنگی و هنری مورد بهره برداری قرار گیرد. قطعاً دستگاه ها و نهادهایی مانند حوزه هنریف سازمان فرهنگی هنر اوج، شبکه افق، جشنواره عمار و... می توانند در این راستا کمک های شایانی به نیروهای اصیل انقلابی کنند.

وی تصریح کرد: سینمایی که ما امروزه شاهد آن هستیم هیچ گونه قرابت و همخوانی با تفکرات مردمی، خواسته ها و نیازهای آن ها ندارد؛ متأسفانه نه تنها سینما که به طور کل فضای فرهنگی در کشور ما بسیار ناسالم است. ما در حوزه هایی مانند رسانه ها، نشر و... نیز با فضایی سکولار که عمدتاً بازماندگان قبل از انقلاب اسلامی آن ها را اداره می کنند روبرو هستیم.

مستغاثی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: «آتش به اختیار» در راستای حکم الهی امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما باید بکوشیم تا بر اساس این فرمان درست و به جای مقام معظم رهبری وارد میدان مبارزه شویم و بساط رانت خواران و باندبازان و معاندان را برای همیشه برچینیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.