چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

همکار ایرانی فیلمبردار «آمریکن پای» کیست؟

سینماروزان: اخیرا گزارشی در برخی رسانه‌های آمریکایی و از جمله «دیلی نیوز» منتشر شده درباره تولید یک پروژه مشترک میان ایران-آمریکا که بناست نام یک فیلمساز ایرانی را به عنوان کارگردان بر خود ببیند.

در این گزارش «اولین تولد» به عنوان نام فعلی این پروژه سینمایی آمده و نام «ریچارد کرودو» به عنوان مدیر فیلمبرداری آمده است. کرودو که در فاصله زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ رییس انجمن فیلمبرداران آمریکا بوده است مدیریت فیلمبرداری آثاری نظیر «آمریکن پای»، «بوفالوی آمریکایی»،«زیرخاکی» و «گریند و قوانین بروکلین» و ساخت فیلمی اکشن به نام «در برابر تاریکی» را هم در کارنامه دارد.

«سام خوزه» و «ادوین آوانسیان» هم افرادی هستند که نامشان به عنوان تهیه کننده این فیلم آمده است؛ دو ایرانی‌الاصل که پیشتر در تولید آثاری همچون «سفر»، «روزهای تاریک من» و «بیگانگان لعنتی» هم به عنوان تهیه کننده حضور داشته اند.

نام کمپانی «ال.اِی ایندیپندنت فیلم» هم به عنوان استودیوی تولیدکننده فیلم آمده است اما نه از بازیگران پروژه نامی برده شده و نه از کارگردانی که بناست آن را بسازد و فقط خبر از این داده شده که به زودی در یک کنفرانس خبری هم نام بازیگران این پروژه و هم نام کارگردان ایرانی آن اعلام خواهد شد.

اگر بخواهیم براساس چهره هایی که میان ایران و آمریکا در رفت و آمد هستند به گمانه‌زنی درباره نام کارگردان «اولین  تولد» دست زنیم شاید پررنگترین گزینه اصغر فرهادی کارگردان اسکاری باشد اما مسأله اینجاست که فرهادی این روزها درگیر پروژه ای است که به تهیه کنندگی «پدرو آلمادوآر» در اسپانیا میسازد.

دیگر چهره ایرانی که در این سالها در سینما و تلویزیون آمریکا حضور داشت پیمان معادی است. معادی که اخیرا ساخت فیلم دومش «بمب» را در داخل به پایان رساند بعد از متوقف شدن تولید سریال فانتزی-تاریخی «ماه تی تی»داود میرباقری به دلیل بازداشت سرمایه گذارش خبر از آن داد که خیلی دلش میخواهد از گریم این سریال در یک کار دیگر استفاده کند.

مدتی بعدتر هم او خبر از کار بر روی سناریویی موسوم به «مشرق» داد که با تأثیرپذیری از گریم او در «ماه تی تی» نگارش میشود. اما آیا «مشرق» همان «اولین تولد» است؟

در میان دیگر سینماگران ایرانی که میتوانند گزینه ای برای ساخت این پروژه باشند می شود از علی عطشانی هم نام برد!!! کارگردانی که یک فیلم توقیفی به نام «پارادایس» و یک فیلم اکران نشده به نام «یادم تو را فراموش» را در کارنامه دارد.

عطشانی در سالهای اخیر رفت و آمد فراوانی هم به آمریکا داشته و علاقه زیادی هم نشان داده برای تولید یک پروژه مشترک و حتی یک بار خبری هم درباره ساخت فیلمی به کارگردانی او و حضور جورج کلونی و ناتالی پورتمن منتشر شد؛ خبری که هیچ گاه تأیید نشد و البته در نهایت هم معلوم نشد این خبر از اساس واقعی بوده یا فانتزی؟

کارگردان «اولین تولد» کدامیک از این چهره هاست؟ فرهادی؟ معادی؟ عطشانی؟ شاید هم یک کارگردان ایرانی‌تبار هالیوود مثل رامین بحرانی کارگردان آثاری همچون «خداحافظ سولو» و «۹۹خانه» بناست این فیلم را بسازد…

گزارش «دیلی نیوز» درباره «اولین تولد»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.