یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

چه خبر از جشنواره فیلم سبز؟

از اعلام برنامه سومین روز جشنواره تا صحبت های اکبر عالمی در کارگاه سینمایی

جشنواره فیلم سبز

سینماپرس: ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با محوریت موضوع محیط بانی با نمایش آثار مرتبط و برگزاری یک نشست تخصصی و موضوعی روز دوشنبه-۲۰ شهریور- در سینما فلسطین دنبال می شود.

به گزارش سینماپرس؛ فیلم های «خاطرات یک دریاچه»، «فلامینگوها»، «قلمرو سلطان»، «آماربرداری وحوش»، «مرال شمال» با محوریت موضوع محیط بانی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز دوشنبه-۲۰ شهریور- در سالن شماره یک سینما فلسطین نمایش داده می شوند.

برنامه نمایش این سالن در سانس های دیگر نیز به شرح زیر است:

ساعت ۱۸-۱۶

«درخت پرتغالی»، «تهدید شده»، «روزگاری هامون»، «اقیانوسها : راز پلاستیک ناپیدا»

ساعت ۲۰-۱۸

«تارزان». «اختاپوس»،  «زلزله خاموش»، «حیات در آتش»

ساعت ۲۲-۲۰

«فرصت طلایی»، «کپنهاگ، یک شهر سیال»، «ترسیب»، «مادر زمین»

ساعت ۲۴-۲۲

«حرف شیرین»، «چمچاره»، «دیجامه»، «رویای سرخ»، «تعادل شکننده».

همچنین در سالن شماره دو سینما فلسطین از ساعت ۱۶ آثار زیر به نمایش درمی آیند:

ساعت ۱۸-۱۶

«سینمای بیرون»، «ریز جهان در یک بالکن»، «بودن یا نه؟...بودن!»، «هبوط»، «دیوید آتنبورو: نور زمینی»

ساعت ۲۰-۱۸

«آب»،«فقدان»، «آدم خانگی»، «سپاهیان طبیعت»، «تکامل غذا»

ساعت ۲۲-۲۰

«ما می توانیم»، «من+او»، «هزینه انسانی سموم کشاورزی»، «اقتصاد طبیعت»

ساعت ۲۴-۲۲

«آبی اقیانوس»، «هیچکس»، «رشد منفی، از افسانه فراوانی تا ساده گرایی داوطلبانه»، «عروس بوکان».

در سومین روز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز از ساعت ۱۴ در سالن شماره سه سینما فلسطین فیلم «کاه خانه» به نمایش در می آید. نشست محیط بانان در همین سالن از ساعت ۱۶ به مدت ۱۲۰ دقیقه برگزار می شود و نمایش فیلم «دیوید آتنبورو: نور زمینی» در ۵۱ دقیقه از ساعت ۱۸ نیز آخرین نمایش سالن سه فلسطین در این روز از جشنواره است.

اکبر عالمی:تلنگر نسبت به حفظ محیط زیست از کارکردهای جشنواره سبز است

داور بخش سینمایی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معتقد است آموزش به مردم درباره محیط زیست و تلنگر زدن به آن ها و احساس شرم شان از ظلم به زمین حداقل کارکردهای جشنواره فیلم سبز هستند.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی یفلم سبز،اکبر عالمی داور ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بیان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره در هر دو بخش بین الملل و ایرانی آثار خوبی شرکت داشته اند. این فیلم ها عمدتا بر این نکته تاکید داشتند که انسان ها چه ظلمی را به محیط زیست خود روا می دارند.

وی افزود: وقتی صحبت از محیط زیست می شود، باید همه جوانب آن از آب، خاک، هوا و آتش را مد نظر داشت. این ها عناصری است که ایرانیان باستان به آن توجه داشته اند. البته امروزه در مباحث حفاظت از محیط زیست صرفا به آلودگی ین عناصر بسنده نمی شود. مثلا آلودگی بصری یکی از مسائل امروز شهرهاست و تعدد بیلبوردها تاثیر مخربی بر محیط و افراد می گذارد. آلودگی نور و آلودگی امواج نیز از مسائل محیط زیست هستند و بر هم خوردن آرامش افراد به دنبال آلودگی های صوتی هم یک معضل جدی است.

این منتقد سینما گفت: متاسفم از این که گاهی تصاویری می بینیم از این که افرادی سوار بر اتومبیل های مدل بالا، زباله خود را به بیرون پرتاب  می کنند.

عالمی با بیان کارکردهای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز خاطر نشان کرد: هر فردی با حضور در این جشنواره دست کم یا آموزش می بیند یا احساس شرم می کند از این که چطور برخی ها بی رحمانه در حال ستم به کره زمین و محیط زیست خود است.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی از 18 شهریورماه آغاز شده و تا 24 شهریورماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.