شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

تهیه کننده «ناخدا خورشید»:

تشریفات و هزینه های جشنواره فیلم فجر باید کاهش پیدا کند/ اعمال سلیقه باید منطقی و معقول باشد!

«فیلم فجر»؛ جشن یا جشنواره؟ /۱۱

هارون یشایایی

سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده پیشکسوت سینمای کشور گفت: تشریفات و هزینه های جشنواره فیلم فجر باید کاهش پیدا کند و در این اصل اساسی جای هیچ شک و تردیدی نیست چرا که یک جشنواره به کیفیت خود استوار است و نه کمیت و ظواهر!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «ناخدا خورشید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک یکی از مهمترین آسیب های جشنواره فیلم فجر تشریفات اضافی و هزینه های گزاف برای برگزاری اش بوده است که مدیران سینمایی برعکس آنچه در نظر دارند باید تمام توش و توان خود را به کار بگیرند تا از این تشریفات و هزینه ها و ظاهرسازی ها کم شود چرا که اصولاً اعتبار یک جشنواره مهم و ارزشمند به تشریفات و ظواهرش نیست.

وی سپس با اشاره به اعمال سلیقه برخی افراد در سیاست گذاری ها و روند اجرایی جشنواره اظهار داشت: بنده معتقدم اعمال سلیقه باید منطقی و معقول باشد! اینکه هر شخصی در رأس کار قرار بگیرد و بخواهد هر تفکر نادرستی را روی جشنواره اعمال کند قطعاً صحیح نیست اما اصولاً هر شخصی یک سلیقه و دیدگاه و تفکری دارد و می خواهد بر اساس آن سلیقه و تفکر کار خود را جلو ببرد از این رو اصولاً به طور کلی نمی شود که جلوی اعمال سیلقه از سوی افراد گرفته شود و بایستی این اعمال سلیقه ها سمت و سویی منطقی و عقلانی بگیرد.

یشایایی خاطرنشان کرد: هر جشنواره ای آیین نامه و سیاست هایی دارد که نمی توان از آن ها عدول کرد و جشنواره هایی در دنیا همیشه زبانزد بوده اند که همواره سیاست گذاری های ثابتی داشته اند و بر اساس سیاست گذاری های ثابت جلو رفته اند. اگر سیاست ها و روند اجرایی یک جشنواره ثابت باشد آن جشنواره معتبر می شود. هیچ جشنواره ای نباید با اعمال سلیقه افراد هویت اصلی خود را از دست بدهد و من امیدوارم که شاهد این اتفاق نادرست در جشنواره فجر نباشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «هامون» و «در مسیر تندباد» در بخش دیگری از این گفتگو توجه به مخاطبان و علاقمندان سینمای کشور را بسیار مهم و ضروری برشمرد و تأکید کرد: مخاطبان و تماشاگران سرمایه های اصلی سینمای کشور هستند و اینکه توسط برخی افراد و جراید شنیده می شود که فیلم های جشنواره فجر نباید برای مخاطبان نمایش داده شوند کاری بسیار غلط است. جشنواره فیلم فجر یکی از جشنواره های ملی ما و برآمده از بطن پیروزی انقلاب است و از این رو هرگز نباید مردم از آن حذف شوند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این قبیل موارد جزو اعمال سلیقه های بدون تفکر است که باید از نطفه جلوی آن گرفته شود و اجازه اجرایی شدن به این نوع سلیقه ها و تفکرات داده نشود چرا که چنین اتفاقاتی می تواند ضعف و افول جشنواره فیلم فجر را در پی داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.