یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

انتقادات اهالی سینما به مافیای اکران/۷

سجادی حسینی: مافیای اکران پدیده ای بسیار جدی و واقعی است/ مافیا سلیقه مخاطبان را تنزل داده چرا که افراد دغدغه مند در حوزه تصمیم گیری حضور ندارند

کاوه سجادی حسینی در نشست خبری فیلم سینمایی«بوفالو»

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در رابطه با مافیای اکران در سینمای کشور گفت: مافیای اکران پدیده ای بسیار جدی و واقعی است متأسفانه ما شاهد آن هستیم که یک سری نورچشمی ها، دوستان و آشنایان به دلیل رابطه شان با مسئولان و دست اندرکاران تصمیم گیری برای اکران آثار سینمایی فیلم های نازل شان را در بهترین زمان و شرایط اکران می کنند اما بسیاری از سازندگان آثار فرهنگی و ارزشمند فیلم های شان می سوزد و کسی هم پاسخگوی آن ها نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «شب، بیرون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه امروزه ما در سینمای کشور شاهد هستیم رابطه است؛ ضابطه ای در سینمای ما وجود ندارد و متأسفانه همه چیز بر اساس روابط جلو می رود. کسانی که با دست اندرکاران تصمیم گیر در حوزه اکران مراوده و زد و بند آشنایی دارند فیلم های شان با بهترین شرایط و تبلیغات روی پرده می رود و ماه ها هم روی پرده می ماند اما کسانی که خارج از گعده آن ها هستند هرگز دیده نمی شوند!

این سینماگر سپس با بیان اینکه مافیا سطح سلیقه مخاطبان را تنزل داده چرا که افراد دغدغه مند و باسواد سینمایی در حوزه تصمیم گیری برای اکران حضور ندارند تصریح کرد: این افراد با اکران فیلم های نازل و طنزهای سردستی و پیش پاافتاده سطح کیفی سینما را به شدت دچار تنزل کرده اند و نوعی تشتت در سینمای کشور به وجود آورده اند. آن ها بخش کیفی فیلم ها را به سمت و سوی سینمای فیلمفارسی سوق داده اند و امروزه فیلمفارسی ها در سینمای کشور حرف اول و آخر را می زنند و پرفروش می شوند!

وی تأکید کرد: متأسفانه فیلمفارسی ها و طرفداران فیلمفارسی سینمای ارزشمند اجتماعی را نابود کرده و به شاکله اصلی سینمای کشور ضربات مهلکی وارد آورده اند چرا که همانطور که پیش از این عم تأکید کردم نگاه تخصصی در میان تصمیم گیران وجود ندارد. سینما نیازمند حضور افرادی متخصص و باسواد و آگاه در حوزه فرهنگ و سینما است اما متأسفانه ما امروزه کمتر شاهد حضور این افراد در سینمای کشور هستیم!

سجادی حسینی خاطرنشان کرد: سیستم سینمای دولتی به شدت دچار اشکال است و متأسفانه با بال و پر دادن به برخی افراد مغرض و حتی ناآگاه ارزش ها را از بین برده اند و سینما را به سمتی سوق داده اند که به هیچ عنوان شایسته اش نیست.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اما با تمامی این تفاسیر معتقدم ما امروزه در سینمای کشور نیازمند اتحاد، همدلی، وحدت و وفاق هستیم؛ این اتحاد باید میان یکایک اهالی سینمای کشور که دل و جانشان برای سینما می تپد به وجود آید تا بتوانیم شاهد بهترین اتفاقات در سینمای کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.