سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

سکوت مسئولان در مواجهه با اجرای کنسرت در مرکز یهودیان ملبورن!

کنسرت بهنام بانی در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: چرا مسئولان فرهنگی و هنری کشور در مواجهه با اجرای کنسرت یکی از خوانندگان در مرکز یهودیان ملبورن سیاست سکوت در پیش گرفته و واکنشی به این کار ندارند.

به گزارش سینماپرس، بهنام بانی در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ - چهارم خرداد ۱۳۹۷ در شهر ملبورن کنسرتی برگزار کرد که محل برگزاری این کنسرت Besen Centre بود؛ مرکزی که متعلق به شورای ملی زنان یهودی است و در آنجا فعالیت‌های مذهبی متعلق به یهودیت و صهیونیسیم انجام می‌شود.

سکوت مسئولان در مواجهه با اجرای کنسرت در مرکز یهودیان ملبورن!

البته بانی در دو شهر دیگر استرالیا هم کنسرت‌هایی برگزار کرد که هیچکدامشان با چنین مشکلی روبه‌رو نبود و مانند دیگر کنسرت‌های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور، به طور عادی و بدون مشکل برگزار شد.

پرسش اما اینجاست که چرا بهنام بانی و تهیه کننده‌اش حاضر شده‌اند در چنین مرکزی کنسرتشان را برگزار کنند و زیر پرچم یهودیت بروند. پرسش مهمتر این است که چرا مسئولان فرهنگی و هنری کشور در مقابل چنین عملی سکوت کرده‌اند و واکنشی به این کار ندارند. پرسش دیگر؛ آیا با بانی برخوردی صورت می‌گیرد

آیا بهنام بانی از حضور در میادین هنری محروم می‌شود

به راستی آیا بهنام بانی و تهیه کننده‌اش نمی‌دانستند در کجا قرار است به صحنه بروند. به راستی آیا آنها درباره مرکزی که آنها را برای برگزاری کنسرتشان دعوت کرده، تحقیقی ساده نکردند. چرا بانی و تهیه کننده‌اش در مقابل هشدارهایی که به آنها داده شده بی‌اهمیت بودند. مگر رقمِ پرداختی از سوی این مرکز یهودی به هنرمند ایرانی چقدر بوده است؟

برخی‌ها در روزهای گذشته مدعی شده‌اند که بهنام بانی و تهیه کننده‌اش سالن Besen Centre را اجاره کرده‌اند و مانند هر کنسرت دیگری در آنجا برنامه‌شان را روی صحنه برده اند. این نگاهی ساده لوحانه است و بی شک این مرکز در برگزاری این کنسرت نقش مستقیمی داشته و بررسی فعالیت‌های این مرکز نشان می‌دهد که این مرکز در تبلیغات و جذب مخاطب برای کنسرت بهنام بانی در ملبورن نقش مهمی داشته است. اگر این مرکز تنها سالن را اجاره می‌داد هیچ لزومی نداشت در تبلیغات و جذب مخاطب هم نقش داشته باشد.

حتی اگر مرکز Besen Centre تنها اجاره دهنده‌ی سالن باشد، باز هم این پرسش مطرح می‌شود که چرا تهیه کننده کنسرت بهنام بانی این سالن را برای برگزاری کنسرت انتخاب کرده است؟ مگر در ملبورن سالن‌های دیگری که ارتباطی با صهیونیسم و یهودیت نداشته باشند، وجود نداشت؟

تمام امکانات در ایران برای بانی مهیا است

به هر روی از خواننده‌ای که تمام امکاناتِ تبلیغاتی، رسانه‌ای و سخت افزاری در ایران را در اختیار دارد، انتظارها بیشتر است. بهنام بانی در یکی از برنامه‌های تحویل سال مهمان ویژه‌ی تلویزیون بود؛ در حالی که عمر فعالیت هنری‌اش به یک سال هم نمی‌رسید. بهنام بانی در همین روزهای ماه مبارک رمضان، تیتراژ ابتدایی یکی از برنامه‌ها را می‌خواند که تبلیغ و فرصت مهمی برای هر خواننده‌ای محسوب می‌شود.

مگر بهنام بانی در داخل کشور با کدام محدودیت مواجه است که حاضر شده در چنین مکانی کنسرتش را برگزار کند. امکانات و فرصت‌هایی که بهنام بانی در ایران دارد، آرزوی هر خواننده‌ای است.

اقدام بانی در حالی صورت گرفته که سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس در تمامی عرصه‌های کاملا شفاف و مشخص است.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.