دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

پیام‌ تسلیت مدیران هنری در پی درگذشت «احمدرضا دالوند»

احمدرضا دالوند

سینماپرس: مسئولان فرهنگی و هنری هر یک در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت «احمدرضا دالوند» گرافیست و فعال رسانه‌ای کشور را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماپرس؛ در پی درگذشت احمدرضا دالوند گرافیست و فعال رسانه‌ای کشور، مدیران و سازمانهای هنری مختلف هر یک در پیام های جداگانه‌ای درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند. 

پیام تسلیت جشنواره هنر مقاومت و بنیاد روایت فتح

در این پیام آمده است:

هوالباقی
کسی کو نکونام میرد همی/ ز مرگش تاسف خورد عالمی

در نهایت اندوه و تأسف، درگذشت ناباورانه استاد مسلم عرصه هنرهای تجسمی کشور، استاد فقید احمدرضا دالوند، جامعه فرهیخته هنری ایران را سوگوار کرد. حضور حرفه ای و ثمربخش این استاد برجسته در مجامع بین المللی و داخلی همواره بر وزانت و اعتبار آن رویداد هنری می‌افزود. طراحی صدها لوگو، پوستر، طرح‌های بصری و گرافیکی، نام واره نشریات مختلف و صفحات گوناگون نشریات و جراید کشور و چندین طرح پژوهشی از ثمرات و نتایج حضور حرفه‌ای وی در عرصه گرافیک کشور بود. جشنواره هنر مقاومت میزبان آخرین حضور حرفه‌ای این عزیز سفرکرده بود و حضور وی در سمت دبیری بخش علمی پژوهشی جشنواره همواره افتخار و اعتباری برای هنر مقاومت ایران اسلامی به شمار خواهد رفت.

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح همراه با جامعه هنرمندان تجسمی ایران سوگوار و عزادار عروج این هنرمند نام آور می‌باشد و ضمن تسلیت به خانواده محترم این فقید سعید و آرزوی صبر جمیل، علو درجات ایشان را از درگاه حضرت باریتعالی جل جلاله مسئلت می‌نماید.

روابط عمومی پنجمین جشنواره هنر مقاومت
بنیاد فرهنگی روایت فتح

پیام تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت احمدرضا دالوند هنرمند طراح گرافیک و منتقد هنری را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

عمر دلخوشیها چقدر کوتاه است، دالی. دریغ و افسوس که آن همه شور و امیدی که هفته گذشته در دل و سر داشتی شب گذشته که به خیابان بهار آمدی، خزان شد. گفتیم و خندیدیم و با همان شور و حال و سرخوشی به کار برگشتیم و منتظر روزی ماندم که از تخت بیایی پایین. گفتی طرح و کتابی برای هنرمندان گمنام داری و کارهایی دیگر.

چندبار خواندم و خواندیم: هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی       کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را

چه زود رفتی احمدرضا دالوند، دالی، تسلیت به دخترت آبی و دوستان یارت. روحت شاد، یادت گرامی.

پیام تسلیت مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد

هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی درگذشت احمدرضا دالوند هنرمند طراح گرافیک ، پژوهشگر و منتقد هنری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

روزی که در بیمارستان به دیدار احمدرضا دالوند عزیز رفتیم حال روحی خوبی نداشت و نگران وضعیت جسمی خود پس از قطع پایش بود،اینکه از این پس،چگونه کار کند و... امروز دالوند در بین ما نیست و همه ما که از بیماری و شرایط او غمگین و نگران بودیم حالا عزادار جای خالی او هستیم. جسم او را درون خاک فرو نهاد و روحش به جاودانگی پر کشید .احمدرضا دالوند، هنرمند،پژوهشگر، منتقد و طراح گرافیک که از نسل هنرمندان دغدغه‌مند بود از میان ما رفت. او چراغ نقد هنری را پس از انقلاب روشن نگه داشت. در گذشت او را به خانواده محترمش،دوستانش و جامعه هنری کشور تسلیت عرض نموده و برای او روحی آرام در بارگاه قدس الهی آرزومندم.

پیام تسلیت رییس موزه هنرهای معاصر تهران

علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در پیامی در گذشت احمدرضا دالوند هنرمند گرافیست، نویسنده و منتقد هنرهای تجسمی را به جامعه هنری تسلیت گفت.

در پیام تسلیت رییس موزه هنرهای معاصر تهران آمده است:

دیگر بار عزیزی ارزشمند با گشودن آغوش به روی زندگی دیگر، جامعه هنری و اهالی رسانه را در ماتم فقدان خود در دنیای مادی اندوهگین ساخت. آن گرامی رسالت دنیایی خود را با تدریس وخلق آثاری ارزشمند به فرجام رساند و رهسپار تجربه‌ای دیگر شد.

علی محمد زارع ضایعه درگذشت این عزیز و گرامی را به خانواده آن بزرگوار ، جامعه هنرمندان هنرهای تجسمی واهالی رسانه تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن عزیز رحمت و مغفرت واسعه و جهت بازماندگان، جامعه هنری و اهلی رسانه، طلب صبر و اجر می‌نماید.

پیام تسلیت فرهنگستان هنر

در پیام تسلیت فرهنگستان هنر آمده است:

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

بار دیگر جامعه هنری ایران در سوگ از دست دادن هنرمندی تاثیرگذار و ارزشمند سوگوار شد.
درگذشت هنرمند گرانمایه و پژوهشگر شاخص حوزۀ هنر، زنده یاد احمدرضا دالوند را به جامعه هنری کشور و خانواده ایشان تسلیت گفته و از درگاه پروردگار رئوف رحیم برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت داریم.

زنده یاد دالوند فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه تهران و از شاگردان مرتضی ممیز بود که سال‌ها در عرصه گرافیک و مدیریت هنری فعالیت درخشان داشت و از وی به عنوان یکی از نخستین تصویرگران رسانه‌ای بعد از انقلاب اسلامی یاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.