دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

رونمایی از سریال عمودی چینی‌ها

رسانه آنلاین چینی «iQiyi»

سینماپرس: یکی از غول های رسانه ای کشورچین به تازگی از سریالی رونمایی کرده است که تصویربرداری آن عمودی و ویژه نمایش در تلفن های هوشمند صورت گرفته است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوودریپورتر، رسانه آنلاین چینی «iQiyi» در بدعتی کم‌نظیر از سریال ۴۸ قسمتی خود که به صورت عمودی فیلمبرداری شده و مخصوص پخش در تلفن‌های هوشمند است، رونمایی کرد.

از iQiyi، غول رسانه‌ای آنلاین چین به عنوان نتفلیکس آن کشور یاد می شود اما به اذعان تیم گونگ یو مدیرعامل این شرکت، مدل درآمدی و طرح تجاری iQiyi از نتفلیکس متنوع‌تر استزیرا این رسانه چینی علاوه بر مدل تجاری نتفلیکس که فقط متکی بر حق اشتراک‌ است، دارای سرویس‌های دیگری همچون پخش ویدیوهای رایگان، ویدیوهای با تبلیغات، بازی‌های کامپیوتری، نشر آنلاین و تجارت الکترونیکی است.

حال این رسانه چینی پا در حوزه دیگری گذاشته است که تفاوتش با نتفلیکس بیش از پیش به چشم آید و آن ساخت تولیداتی با کیفیت و حرفه‌ای، به صورت عمودی و به نیت پخش در تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند است.

بنا بر آمار منتشره از سوی نتفلیکیس، چیزی در حدود ۲۰ درصد از ترافیک داده این کمپانی در پلتفرم های موبایلی مصرف می شود اما با این وجود، نتفلیکس فرمت پخش عمودی را تنها در پیش‌نمایش‌های فیلم و سریال هایش پشتیبانی می‌کند و اصل محصولات به همان قطع افقی سنتی تولید و پخش می‌شوند.

فو تئو یکای از مدیران ارشد iQiyi در این باره گفت: ما قصد داریم همان تعهدی که در کیفیت محصولاتمان و درام‌هایمان وجود دارد در حوزه ویدیوهای عمودی و کوتاهمان پیاده‌سازی کنیم؛ امری که تاکنون در جهان انجام نشده است.

 iQiyi می‌گوید تصمیم برای ورود به این سیستم جدید بر مبنای یک حقیقت ساده گرفته شده و آن این است که به اندازه و یا شاید بیشتر از مقداری که آمریکایی‌ها متکی به گوش‌های خود هستند چینی‌ها نیز به تلفن‌های هوشمند خود وابستگی دارند.

iQiyi از ارائه اطلاعات راجع به میزان ترافیک دیتای خود در گوشی‌های همراه خودداری کرده است اما منابعی در این شرکت به هالیوودریپورتر گفته‌اند که حجم آن بیش از ۵۰ درصد کل میزان ترافیک این کمپانی است.

در حقیقت iQiyi با توجه به این که تولید و پخش ویدیوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی محبوب چینی – همچون رقیبان آمریکاییشان، اسنپ چت و اینستاگرام که هردو هم در چین فیلتر هستند – عمودمحور است، به پتانسیل و تقاضای بالا برای چنین محصولات عمودپخشی پی برده و پاسخ داده است.

«اه، زندگی!» نام مجموعه‌ طنزیست که در ۴۸ قسمت ۳ تا ۵ دقیقه‌ای به صورت فیلمبرداری عمودی ساخته شده و پخش آن در اواخر نوامبر(اوایل آذر) آغاز شده است. این سریال ظرف مدت کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرد و تنها در مدت ۴ روز به پرطرفدارترین محصول iQiyi  تبدیل شد.

تولید و ارائه محصول تصویری به صورت عمودی الزامات فنی و دردسرهای خاص خود را دارد و ارائه اطلاعات تصویری و ضبط واکنش‌های بازیگران به یکدیگر، یک چالش جدی محسوب می شود. iQiyi اعلام کرده است قصد دارد در آینده نزدیک محصولات بیشتری از این دست تولید کرده و علاوه بر ژانر کمدی، به دنیای رئالیتی‌شوها، مینی درام‌ها و انیمه‌ها نیز ورود کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.