مدیر مسئول نشریه «سینمای خانگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر نیم نگاهی به سایر حوزه ها و بخش های دیگر کشور اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی طی ۴۰ سال گذشته بیندازیم متوجه می شویم که در همه زمینه ها رشد بسیار خوبی داشتیم و تنها حوزه سینما است که عملکردی منفعلانه، رو به عقب و بد داشته است.
وی ادامه داد: وضعیت ما در حوزه نشر کتاب بسیار خوب است و طی ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ما کتاب های بسیار خوبی در زمینه گسترش فرهنگ انقلاب منتشر کرده ایم که برای کشورمان دستاورد محسوب می شود؛ در زمینه های علمی دیگر مانند انرژی هسته ای، سلول های بنیادین و... رشد بسیار خوبی داشته ایم؛ در تولید بنزین به خودکفایی رسیده ایم؛ در زمینه تولیدات تجهیزات نظامی عملکردی عالی داریم اما متأسفانه در سینما هیچ دستاوردی نداشتیم و سینمای کشورمان هیچ منفعت و رشدی نسبت به سایر حوزه های فرهنگی، علمی و صنعتی مان نداشته است.
عظیمی میرآبادی در پاسخ به این سوأل که مقصر اصلی این اتفاق کیست، اظهار داشت: مدیران و باندبازی های رایج در سیستم مدیریتی سینما دلیل اصلی این اتفاق است!؛ بسیاری از نیروهای انقلابی و دغدغه مند در حوزه سینما بارها تذکر داده اند که بسیاری از مدیران راه خود را اشتباه می روند اما باز هم شاهد هستیم که آن ها همان مسیرشان را ادامه می دهند! گویا اشتباه از ما است که به آن ها تذکر می دهیم! ما باید به آن ها بفهمانیم که این مسئولیت را اشغال کرده اند، این مسئولیت را از انقلاب اسلامی سرقت کرده اند و جای آن ها در حوزه مدیریتی نیست!
این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: مدیران طبق دستورالعمل های از پیش تعیین شده و مشخص شده که مخالف با اهداف نظام و انقلاب اسلامی جلو می روند! اگر احیاناً پیشرفتی در سینمای کشور به نظر می رسد در بخش هایی است که مربوط به انقلاب نیست و یا حتی در نقطه مقابل انقلاب است! این ها نکاتی کلیدی، مهم و حیاتی است که ما بارها آن را گوشزد کرده ایم اما گویا گوش شنوایی برای رسیدگی به این وضعیت بغرنج وجود ندارد.
تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب و سلما» خاطرنشان کرد: تا زمانی که سینمای کشور همینطور به صورت باری به هر جهت بخواهد ادامه پیدا کند ما شاهد هیچ رشدی به نفع اهداف انقلاب اسلامی در سینمای کشور نخواهیم بود.
این سینماگر متذکر شد: بارها دیده شده که برخی افراد جلوی حضور، فعالیت و کار کردن نیروهای متعهد و انقلابی و ولایتمدار در سینما را به بهانه اینکه کار فیلمسازی را بلد نیستند گرفته اند و فیلمسازی و سینما را به دست کسانی سپرده اند که کمترین سنخیت و قرابتی با انقلاب اسلامی ندارند! این اتفاقات بسیار تلخ و دردآور است و باید جلوی آن گرفته شود.
وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: تولید یک اثر سینمایی خوب نیازمند تجربه است و دست هایی در کار است تا سینماگران متعهد و انقلابی نتوانند کسب تجربه کنند، تجربه اندوزی در سینما تنها مختص کسانی شده که سنخیتی با انقلاب ندارند و آثارشان هم هیچ دستاورد و منفعتی برای نظام و انقلاب محسوب نمی شود! ما نیازمند آن هستیم تا این رویکرد و رویه غلط را از اساس دچار تحول کنیم و اجازه ندهیم که نیروهای اصیل و ارزشی و انقلابی بیش از این بایکوت و خانه نشین شوند.
نظرات