این تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حال حاضر وضعیت اکران فیلمهای کودک نسبت به گذشته کمی بهتر شده است، اما همچنان فیلمهای کودکان و نوجوانان، اکران خوبی نمیگیرند و شاید بزرگترین معضل در این ژانر کم و محدود بودن زمان اکران شان باشد.
وی در رابطه با قابلیت فروش فیلمهای کودک به دلیل همراهی خانوادههایشان با آن ها اظهار داشت: ما نمیتوانیم روی این موضوع حساب باز کنیم که همه کودکان با خانواده خود برای تماشای فیلم به سینما میروند و بر این مبنا بگوییم سینمای کودک قابلیت فروش بالایی دارد، چون بخشی از افراد جامعه ما اهل سینما نیستند و برای تماشای فیلمها به سینما نمیروند. اما باز هم میتوان گفت که با سازماندهی وضعیت اکران فیلمها، میتوان به نتایج مطلوبی در فروش فیلم ها رسید.
مفید با اشاره به لزوم حمایت سازمان سینمایی از سینمای کودک گفت: فیلمهای کودک، چه در زمان ساخت و چه در زمان اکران، باید از حمایت ویژهای برخوردار شوند، در واقع سازمان سینمایی باید فکری کند و برای ژانر کودک، امتیاز خاصی قائل شود.
این تهیهکننده ادامه داد: در صنعت سینما، بحث عرضه وتقاضا وجود دارد، در واقع اگر اکران فیلمهای کودک، موفقیت آمیز باشد، سینمادار هم راغب میشود که فیلم را در سینمایش نمایش دهد. اما نکته مهم این است که در اکران فیلم های کودک، سینماداران نباید فیلمها را زود از پرده پایین بکشند، در واقع اکران این آثار، نیازمند مدیریتی حمایتی است.
تهیهکننده فیلم سینمایی «دزد و پری» درباره اهمیت جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان و کارکرد این رویداد یادآور شد: جشنواره، محل دیده شدن فیلمهاست؛ در واقع محفلی است که فیلمها به صورت خاص، به نمایش درآمده و دیده میشوند. برگزاری جشنواره میتواند به مسأله اکران فیلمها کمک کند، اما در نهایت فیلمهای کودک نیازمند این هستند که از اکرانهای عمومی خوبی برخوردارباشند تا هم به شکل گستردهتر دیده شوند هم بتوانند بازگشت سرمایه داشته باشند.
مفید در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: ما درجشنواره فیلمهای خوبی داریم که قابلیت فروش خوب درزمان اکران را دارند. به نظرم وقتی فیلمهای خوب کودک ساختهمیشوند، استحقاق این را دارند که وضعیت اکران و نمایش خوبی نیز داشته باشند.
ارسال نظر