دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

یک کارگردان مطرح کرد؛

آیا برگزیدگان جشن‌خانه سینما با تخلف انتخاب می شوند؟

فرزاد موتمن در چهارمین روز سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: فرزاد موتمن از کارگردان‌های شناخته شده و از اعضای آکادمی جشن خانه سینما، در صفحه اینستاگرام خود به مشکلات این جشن اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، مراسم جشن خانه سینما چند شب پیش برگزار و برگزیدگان آن معرفی شدند اما حالا فرزاد موتمن یکی از کارگردان‌های شناخته شده و از اعضای آکادمی به بحث مشکل این جشن اشاره کرده ودرباره آندر صفحه شخصی خود نوشت که می‌خوانید.

«مشکل اصلی جشن خانه سینما، نحوه فیلم دیدن و رأی دادن اعضای آکادمی است که من هـم یکی از آن هـا هـستم. هـمه فیلمهـا توسط همه اعضا مشاهـده نمی شوند. فیلمهـائی که در جشنواره فجر جایزه گرفته اند یا اکران موفقی داشته اند، بیشترین توجه را جلب می کنند و حین نمایش باقی فیلمهـا، سالن بسیار خلوت است، مواردی پیش می آید که فیلمی بر خلاف انتظار در یکی دو رشته کاندید می شود و آنگاه در مرحله دوم، تعداد بیشتری از اعضای آکادمی آن را می بینند و احساس می کنند که این فیلم می توانست در رشته هـای بیشتری کاندید شود، در واقع سایه فجر و گیشه از هـمان ابتدا بر تصمیم گیری هـا سنگینی می کند، اما مسئله به این ختم نمی شود. تعداد اعضا، بسیار زیاد است و این به این معنی است که آرای هـر فرد، چندان تصمیم گیرنده و پر رنگ نیست، به هـمین دلیل اغلب شاهـدیم که بسیاری از اعضا واقعاً رأی نمیدهـند. برخی از اعضای صنوف، لیستی را از یک سر گروه می گیرند و کپی می کنند. هـر طور که به این شرایط نگاه میکنی چندان «بازی جوانمردانه» ای بنظر نمی رسد. از دوستانم در خانه سینما (بخصوص احد صادقی عزیز که بسیار پیگیر و با انگیزه است) عذر خواهـی می کنم که دو سه سالی است در رأی گیریهـا شرکت نمی کنم، واقعیت این است که در شرایط فعلی چندان انگیزه ای باقی نمی ماند».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.