سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی سینماگران/۱

زاهدی: حذف خدمات صنفی پیشکسوتان سینما یک ضرر عمومی و کاری نازیبا است/ باید به تمامی سینماگران با هر میزان سابقه کار به یک چشم نگاه شود

حسن زاهدی صدابردار

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: حذف خدمات صنفی پیشکسوتان سینما یک ضرر عمومی و کاری نازیبا است؛ صنوف باید از اعضای خود حمایت ویژه داشته باشند و حداقل امکانات معیشتی و رفاهی را برای آن ها فراهم کنند نه اینکه به دلیل عدم حضور در سینما طی چند سال آن ها را پالایش نمایند.

صدابردار فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «خاک آشنا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا جایی که بنده شنیده ام گویا قرار نیست عضویت افرادی که در کمیته تطبیق شناسایی می شوند لغو شود اما اگر این اتفاق بیفتد و اهالی سینما که به دلایل مختلف سال ها است امکان کار و فعالیت نداشته اند حذف شوند و یا مسائل بیمه ای و معیشتی شان به مشکل بخورد، بحران جدی در میان صنوف سینمایی به وجود می آید.

وی سپس با بیان اینکه زمانی که یک سینماگر توان کار در سینما را دارد مسائل بیمه ای و رفاهی تأثیر چندانی روی زندگی وی ندارد اظهار داشت: مسائل بیمه ای و رفاهی زمانی مهم و تأثیرگذار می شوند که یک فرد به دلایل متعدد نتواند کار و فعالیت داشته باشد و از پس تأمین معاش زندگی خود برآید. درست در این زمان است که صنوف باید هوای آن فرد را داشته باشند تا در زندگی اش نقصانی ایجاد نشود.

صدابردار فیلم های سینمایی «درباره الی» و «چهارشنبه سوری» در خاتمه اظهارتش تأکید کرد: بنده معتقدم باید به تمامی سینماگران با هر میزان سابقه کار به یک چشم نگاه شود و اگر این اتفاق در خانه سینما بیفتد کار قشنگی نیست. پیشکسوتان نیاز به توجه و احترام دارند و باید به همه پیشکسوتان هنر با هر میزان کار و سابقه ای احترام گذاشته شود و از آن ها تجلیل شود نه اینکه آن ها را از گردونه حذف کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.