چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی عمومی سینماگران/۹

معاونیان: هیأت مدیره خانه سینما نباید تن به قوانین و خواسته های وزارت کار بدهد/ روح و احساس هنرمندان را با تصمیمات سلیقه ای خدشه دار نکنید!

بهروز معاونیان

سینماپرس: بهروز معاونیان صدابردار پیشکسوت سینمای ایران در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: هیأت مدیره خانه سینما نباید تن به قوانین و خواسته های وزارت کار بدهد؛ بنده معتقدم شاید اصلاً اعضای هیأت مدیره خانه سینما به این فکر نکرده اند که چنین کاری تا چه میزان می تواند نادرست باشد. این وظیفه ما است که آن ها را آگاه کنیم با آن ها جلسه بگذاریم و صحبت کنیم و به آن ها تذکر بدهیم که هرگز نباید چنین رفتاری با هنر و هنرمند داشته باشند.

صدابردار فیلم سینمایی «روز سوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما اساسنامه مختص به خود را دارد و هرگز چنین مسأله ای در اساسنامه خانه سینما ذکر نشده است. حالا اگر قرار است بر اساس خواسته های وزارت کار اساسنامه خانه سینما دچار تغییر شود ما باید بند بند آن اساسنامه جدید را زیر ذره بین قرار دهیم و اجازه ندهیم که خواسته های وزارت کار مانع از دستیابی هنرمندان به حق مسلم شان شود.

وی ادامه داد: بنده معتقدم آب از سرچشمه گل آلود است؛ ما باید برای برون رفت از این اوضاع و احوال به سرچشمه که وزارت کار است برسیم و مشکل ها و نقصان ها را از آنجا برطرف کنیم. بنده تأکید می کنم که باید در اساسنامه جدید خانه سینما ذکر شود که ما نباید هیچ هنرمندی را بدون خواسته شخصی و قلبی اش از صنوف کنار بگذاریم.

معاونیان سپس با بیان اینکه هنرمندان پیشکسوت سال ها عمر و زندگی خود را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند و شایسته نیست که با آن ها چنین رفتار قهرآمیزی صورت گیرد اظهار داشت: ما باید به هنرمندان احترام بگذاریم و اگر تصمیم به کم کردن تعداد اهالی خانه سینما داریم از آن ها سوأل کنیم که شما مایل هستید عضویت تان در خانه سینما ادامه داشته باشد یا خیر؟ قطعاً تا خود شخص موافق نباشد ما نباید به خودمان اجازه بدهیم که مثلاً به بهانه کم کاری یا بیکاری او را از صنف کنار بگذاریم.

صدابردار فیلم سینمایی «لیلی با من است» خطاب به مدیران خانه سینما گفت: روح و احساس هنرمندان را با تصمیمات سلیقه ای خدشه دار نکنید! این قبیل اتفاقات شاید مثلاً برای صنف آهن فروشان خوب باشد اما در مورد هنر و هنرمند وضعیت فرق می کند و هرگز نباید با آن ها چنین برخوردی صورت گیرد. هنر و هنرمند با احساس و ذهن خود کار می کنند و اگر روح شان آسیب ببیند دیگر نمی توانند به کارشان ادامه دهند.

این صدابردار پیشکسوت در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: در نهایت بنده معتقدم هر اتفاقی که در خانه سینما قرار است رخ بدهد باید در مجمع عمومی مصوب شود و اعضای هیأت مدیره حق ندارند بر اساس سلیقه و تفکرات خود برای سایر صنوف و سینماگران تصمیم گیری کنند. ما نباید یادمان برود که خانه سینما نهادی صنفی است و قرار است از اعضایش حمایت های ویژه معیشتی، بیمه ای، رفاهی و... داشته باشد. چنین رفتارها و تصمیماتی با چنین اصول اساسی قطعاً در تضاد است و باید جلوی آن گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.