شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی عمومی سینماگران/۲

زرین دست: خانه سینما باید از اعضای بیکار خود حمایت ویژه داشته باشد/ بیمه خانه سینما بسیار ناتوان است و پوشش درست و حسابی برای اعضایش ندارد!

علیرضا زرین دست

سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینما در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: خانه سینما باید از اعضای بیکار خود حمایت ویژه داشته باشد، اصل کار صنفی این است که اگر عضوی دچار مشکل بیکاری شد از او حمایت کنند، خیلی افراد ممکن است به دلایل مختلف مدت ها نتوانسته باشند فعالیت کنند از این رو باید فکری به حال وضعیت معیشتی و زندگی آن ها کرد.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «عروس حلبچه» و «مزارشریف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه سینما بسیار بی رحم است و هرکس به هر دلیلی که نتواند کار کند به راحتی کنار گذاشته می شود اما این اتفاق در جامعه صنفی نباید رخ دهد و اگر کسی مدت ها است کار نکرده این وظیفه جامعه صنفی است که از او حمایت کند و از لحاظ پوشش و تأمین بیمه و حمایت های قانونی او را تأمین نماید.

وی سپس با بیان اینکه بیمه خانه سینما بسیار ناتوان است و پوشش درست و حسابی برای اعضایش ندارد اظهار داشت: اهالی سینما نیازمند بیمه بیکاری هستند امیدوارم دغدغه مسئولان به این سمت باشد که برای بیکاران سینما بیمه بیکاری در نظر گیرند! تمام دوستان سینمایی در هر صنف و رشته ای اگر بیکار هستند باید بتوانند از مزایای مالی و بیمه بیکاری خانه سینما استفاده کنند و این کمترین کاری است که می توان برای آن ها انجام داد.

زرین دست در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: این مهارت و توانایی افراد است که در سینما باعث ماندگاری شان می شود و قطعاً هر کسی که توانایی کار داشته باشد در سینما ماندگار خواهد شد. این اتفاق نه تنها در سینما که در خیلی از مشاغل شبیه به سینما نیز رخ می دهد.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «تسویه حساب» و «خارج از محدوده» تأکید کرد: مسأله غربالگری در خانه سینما نمی تواند نافی وظیفه اصلی این نهاد صنفی برای اعضای بیکارش باشد. یعنی اگر سینماگری به هر دلیل نتوانسته در این سال ها کاری انجام دهد اگر از عضویت در صنفی تعلیق می شود باید همچنان بیمه بیکاری، تأمین اجتماعی و... برایش تأمین شود.

وی در پایان افزود: یکی از مشکلاتی که ما شاهد آن هستیم این است که تعریف درستی از مسائل صنفی و حمایتی نداریم و نمی دانیم وظیفه صنف در قبال اعضایش چیست! این اتفاق تنها شامل سینماگران نمی شود و در بسیاری از صنوف دیگر نیز شاهد این رخداد هستیم؛ در هر صورت بنده امیدوارم در حق هیچ یک از سینماگران از هر صنف و رشته ای اجحاف صورت نگیرد و همه اهالی سینما بتوانند از یک امکانات حداقلی بهره ببرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.