یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

صبح امروز از مقابل خانه سینما؛

پیکر ابراهیم آبادی در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر ابراهیم آبادی

سینماپرس: امروز یکشنبه ۱۲ آبان مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی با حضور جمعی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

نرگس آبیار، همایون اسعدیان، علی دهکردی، مهوش وقاری، خسرو احمدی، رضا ناجی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

دهکردی در ابتدای مراسم گفت: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، بسیار متاسفم که هنوز سوگ داریوش اسدزاده را فراموش نکرده بودیم که ابراهیم آبادی را نیز از دست دادیم. آبادی عزیز مردی دلنشین و دوست داشتنی و همکار درجه یک بازیگری و کارگردانی تئاتر بود.

وی ادامه داد: او از اولین کسانی که بود که در خارج از ایران بازیگری و کارگردانی را تحصیل کرد به چکسلواکی اعزام شد تا این هنر را بیاموزد. اگر امروز دنیای بازیگری از اعتلای چشمگیری برخوردار است و جوایزی می گیرند که تحسین جهانیان را برمی انگیزد راهی است که امثال آبادی و دیگر پیشکسوت ها پیش گرفتند. او در طیف گسترده ای در نقش آفرینی ها حضور داشته است از حضور در فیلم های کودکان که فانتزی بوده است تا سریال های فاخر تلویزیون.

دهکردی در پایان سخنانش بیان کرد: هیچ خاطره تلخی از ابراهیم آبادی وجود ندارد و اگر این اتفاق برایش رخ نمی داد حالا حالاها می توانست نقش های ماندگار بر جا بگذارد. او یک مدافع صنفی فعال برای ما بازیگران هم بود. ما از حضورش در جمع فعالان خانه سینما استقبال می کردیم چون پر از انرژی بود.

عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما نیز درباره آبادی عنوان کرد: ابراهیم آبادی از ممتازترین بازیگران بود، او خودش یک سخنور بود و هرگاه حرف می زد همه را به خود جذب می کرد.

وی ادامه داد: او ۱۰ سال در پراگ تحصیل کرد و بعد به زادگاهش در تبریز رفت و پس از مدتی هم به تهران آمد. او در ارشاد ماموریتی داشت که به شهرستان ها برود و در حوزه تئاتر کمبودها را شناسایی کند و بعد از تئاتر به سینما و تلویزیون رفت.

رمضانی فر با اشاره به آثار شاخص این بازیگر اظهار کرد: «دزد عروسک ها»، «آپارتمان شماره ۱۳» و سریال «مختارنامه» از جمله کارهای وی بود. او همچنین در سال های اخیر نیز چند تئاتر بازی کرد.

در ادامه علی دهکردی که اجرای مراسم را بر عهده داشت دوباره پشت تریبون حاضر شد و گفت: در بازیگری می گویند نباید لهجه داشته باشید اما او از لهجه شیرین آذری در نوع بازیگری خود استفاده می کرد و این ویژگی را به عنوان یک امتیاز به کار گرفته بود و من امیدوارم فرصتی پیش بیاد تا وجوه بازیگری او را بیشتر آموزش دهیم.

حبیب اسماعیلی نیز در ادامه یادآور شد: خوب است که در زمان حیات این دوستان به آنها بها دهیم. ابراهیم آبادی جدای از اینکه بازیگر خوبی بود انسان شریفی هم بود. امروز بازیگر ابتدا نگاه می کند که چقدر نقش دارد و بعد آن را قبول می کند ولی آبادی اینگونه نبود.

نرگس آبیار کارگردان سینما نیز در این مراسم در سخنانی بیان کرد: ما سرمایه های خود را از دست می دهیم باید از این نسل آموخت اما متاسفانه ما بدون اینکه از گنجینه و تجربه گرانبهای این پیشکسوتان بهره ببریم آنها را از دست می دهیم.

وی اضافه کرد: من سعادت نداشتم با آقای آبادی کار کنم فقط سعادت داشتم در همسایگی او باشم و گاهی هم‌صحبت او شوم. باید از دوستان و هنرمندانی که باقی ماندند یاد کنیم.

دهکردی با بیان اینکه بارها از آبادی خواسته است خاطرات خود را ثبت کند و امیدوار است این خاطرات و تجربه ها ثبت شده باشد از محسن بخشنده داماد خانواده آبادی درخواست کرد به نمایندگی از آنها جلوی تریبون بیاید که وی در ادامه گفت: من ۱۵ سال است افتخار دارم داماد این خانواده باشم. نکته ای که همیشه می گفت این است که در کار خود بهترین باشید. او عاشق علم و کتاب بود و همیشه همه را به کتاب خواندن توصیه می کرد.

رضا ناجی بازیگر سینما از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم نیز پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: من شاگرد ابراهیم آبادی هستم و در تبریز در کلاس های او بازیگری را یاد گرفتم. او مردی به تمام معنا خوب بود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام غلامرضایی بر پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی نماز خواند وحاضران در مراسم این هنرمند را به سوی خانه ابدی اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.