تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «قرارمون پارک شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اهداف انقلاب اسلامی تماماً اهدافی فرهنگی و دینی بود، اهدافی ارزشمند که در صورت پیاده سازی کامل می توانست جامعه را به رشد و تعالی برساند اما متأسفانه همانطور که اشاره کردم مدیران لیبرال مسلک و اهمال کار باعث شدند تا این اهداف والا روز به روز و سال به سال کمرنگ تر از گذشته شوند.
وی ادامه داد: سینما به عنوان یک رسانه پیشرو و تأثیرگذار باید همواره یک گام جلوتر از جامعه حرکت کند و ضمن تلنگر زدن به جامعه، اهداف و ارزش های اعتقادی، ملی، دینی و انقلابی را ترویج نماید.
این سینماگر سپس با بیان اینکه سینما در صورتی می تواند پیشرو و در جهت منافع ایدئولوژیک انقلاب اسلامی حرکت کرده و مردم را هدایت کند که مدیران فرهنگی عملکردی انفعالی نداشته باشند، اظهار داشت: تا زمانی که مدیران با دیدگاه لیبرالی پیش می روند نمی توان توقع داشت که سینما در جهت مخالف آن ها حرکت کرده و مسائل ایدئولوژیک و ارزشی و اعتقادی در آن مطرح شود.
اصغری در همین راستا یادآور شد: متأسفانه سینما بعد از دهه اول طلایی انقلاب اسلامی بر اساس شرایط روز جامعه به سمتی رفت که خود به خود از اهداف و آرمان های انقلابی دور شد. از زمانی که سینمای اجتماعی باب شد و مسئولان از این گونه سینمایی حمایت ویژه کردند ما شاهد آن بودیم که پرداختن به ایدئولوژی اسلام و انقلاب در سینما کمرنگ و به جای آن مضامین اجتماعی در سینما پررنگ شدند.
تهیه کننده فیلم های سینمایی «مردی شبیه باران» و «مردی از جنس بلور» در خاتمه اظهاراتش افزود: درست است که سینما باید بازتاب دهنده جامعه باشد و تعبیر برخی افراد این است که هنرهفتم آینه اتفاقاتی است که هر جامعه ای با آن روبرو می شود اما نباید اجازه داد سینما در مسیری کج و انحرافی ادامه مسیر بدهد و اهدافی را دنبال کند که نه تنها سنخیت و قرابتی با آرمان های انقلاب ندارند بلکه برضد آن عمل می کنند.
ارسال نظر