سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

رونمایی از دستورالعمل‌های بهداشتی خانه سینما برای پروژه‌های تصویری؛

تقلیل حمایت های مادی و معنوی به دستورالعمل های پزشکی

خانه سینما

سینماپرس: سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول تهیه کتابچه دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در پروژه‌های تصویری هستیم، می‌گوید: با کمک رسانه‌ها و افکار عمومی و بهره‌گیری از تمام ارتباطات و تجربیات‌مان تلاش خواهیم کرد تا اصول بهداشتی از سوی پروژه‌های مختلف تصویری رعایت شود.

به گزارش سینماپرس، دانش اقباشاوی سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما درباره روند شکل‌گیری این کارگروه گفت: از روز اول اسفند که درباره ویروس کرونا اعلام عمومی انجام شد، انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما اولین اطلاعیه خود را همراه با توصیه‌های وزارت بهداشت به تمام اصناف سینمایی ابلاغ کرد. این کارگردان سینما افزود: ۲۳ صنف سینمای ایران در نامه‌ای از هیئت‌مدیره خانه سینما خواستار توقف پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، کار و ارشاد (سازمان سینمایی) و صدا و سیما شده‌اند.


او در ادامه گفت: در این اثنی ما به عنوان چند صنف خانه سینما به شکل خودجوش پروژه‌های مختلف را که در حال فیلمبرداری هستند، رصد کردیم و به جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها پرداختیم و متوجه شدیم در حال حاضر ۲۷ پروژه در اقصی نقاط ایران در حال فیلمبرداری هستند که سه پروژه به شکل داوطلبانه، فیلمبرداری خود را لغو کردند ولی ۲۴ پروژه به شکل قطعی در حال کار هستند. اقباشاوی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد برخی از پروژه‌ها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند که جای خوشحالی دارد، ولی در این میان متأسفانه دو پروژه به لحاظ امنیت بهداشتی، به شدت وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند و ما در هفته گذشته از طرف آقای موسوی، رئیس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما و هیئت‌مدیره خانه سینما به این پروژه‌ها تذکر جدی دادیم. سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما با اشاره به اینکه پراکندگی پروژه‌های تصویری در سراسر کشور یکی دیگر از عوامل نگران‌کننده در مقابله با این بیماری است، خاطر نشان کرد: با قبول زحمت و مسئولیت‌پذیری تعدادی از دوستان در بعضی از اصناف خانه سینما به شکل اضطراری کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما را تشکیل دادیم. در حال حاضر یکی از دوستان مشغول تهیه کتابچه دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در پروژه‌های تصویری است که تا یکی دو روز آینده به پایان می‌رسد. تمام ارتباطات و تجربیات‌مان را به کار خواهیم بست تا اصول بهداشتی از سوی پروژه‌های مختلف تصویری رعایت شود.


او در پایان تأکید کرد: اطمینان داریم در این زمینه رسانه‌ها و افکار عمومی هم بسیار کمک‌کننده خواهند بود و به یاری آنان می‌توانیم صیانت و مراقبت از سلامت انسان‌ها را انجام دهیم و امیدواریم مسائل زودتر حل شود و به شرایط عادی بازگردیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.