چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

فرجام عیدی میلیاردی؛

آیا کمک‌ هزینه سازمان سینمایی به «خانه سینما» مسدود می‌شود؟

آرم خانه سینما

سینماپرس: امروز یک ماه از کمک‌هزینه سازمان سینمایی به صنوف خانه سینما می‌گذرد اما هنوز خانه سینما پولی به اعضا پرداخت نکرده است. این در حالی است که امروز آخرین فرصت برای پرداخت این کمک‌ها بوده است.

به گزارش سینماپرس، نمایندگان صنوف سینمای ایران در آخرین جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» در سال گذشته پیشنهاد پرداخت کمک‌هزینه رفاهی شب عید را مطرح کردند که مصوب شد.

خانه سینما پس از بررسی‌ها، ۲۵۳۳ نفر از ۲۸ صنف را طی نامه رسمی به سازمان سینمایی معرفی کرد که البته ۱۰۰ نفر هم از اعضای کانون کارگردانان به مشمولان این طرح حمایتی اضافه شدند و مجموع اعضای معرفی شده به ۲۶۳۳ نفر از ۲۹ صنف و گروه خاص رسید. البته بسیاری از اعضا هم معترض بودند که چرا مشمول این طرح حمایتی نشده‌اند.

در ۲۷ اسفند ماه، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به خانه سینما پرداخت شد، اما این مبلغ به اعضای معرفی‌شده پرداخت نشد. تعلل در پرداخت، موضع‌گیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی را در پی داشت؛  رمضانعلی حیدری خلیلی گفته بود: به خانه سینما اعلام شده است حداکثر تا چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه جاری فهرست کامل دریافت‌کنندگان به صورت محرمانه به سازمان سینمایی اعلام شود و چنانچه تا آن روز به هر دلیلی واریز انجام نشده است، پرونده بسته می‌شود و باقیمانده مبلغ حمایتی در حساب‌های فی‌مابین منظور خواهد شد.

با این حال، پیگیری از برخی اعضای خانه سینما حاکی از آن است که این مبلغ هنوز به آن‌ها پرداخت نشده است. امروز این مهلت پایان می‌یابد. باید منتظر ماند و دید آیا وعده سازمان سینمایی درباره بسته‌شدن پرونده محقق می‌شود؟

نوروز سال گذشته نیز عیدی یک میلیاردتومانی وزارت ارشاد به سینماگران به‌جهت نبود اطلاع‌رسانی شفاف از سوی مدیران خانه سینما جنجال به پا کرده بود.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.