یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

حوزه هنری؛ از جوانگرایی تا لزوم رویکرد تحولی/۴

سلیمی: حوزه هنری باید به ترویج و گسترش سینمای دینی و انقلابی توجه ویژه ای داشته باشد/ مسئولان اصل مهم جوانگرایی را از یاد نبرند!

سهیل سلیمی

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما در پی انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست «حوزه هنری» گفت: حوزه هنری باید به ترویج و گسترش سینمای دینی و انقلابی توجه ویژه ای داشته باشد؛ اصولا مأموریت اصلی این نهاد به عنوان زیرمجموعه ای از سازمان تبلیغات اسلامی این است که توجه ویژه ای به تولید آثار انقلابی، دینی، ارزشی و استراتژیک داشته باشد در غیر این صورت چه تفاوتی میان حوزه هنری با سایر دستگاه های فرهنگی و هنری دولتی یا خصوصی است که توجهی به این قبیل مضامین ندارند؟

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حوزه هنری امروزه نیازمند یک تحول جدی و اساسی در رویکردهای مدیریتی و تغییر سیاست های پیشین اش است؛ بی شک هر مدیری محاسن و معایبی دارد و باید برای آنکه نتیجه درستی حاصل شود محاسن و معایب مدیران قبلی در کنار هم بررسی شوند تا مدیریت جدید بر اساس استفاده از تجربیات گذشته بتواند تحولی نوین در حوزه هنری ایجاد کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نکاتی که مدیران حوزه هنری باید به آن توجه داشته باشند این است که مانند سایر حوزه های فرهنگی و هنری تنها توجه شان به افراد مشهور، چهره، سوپراستار و سلبریتی نباشد!؛ متأسفانه طی سال های اخیر بنده شخصا با برخی اتفاقات تلخ در حوزه هنری روبرو شدم. مثلا چندباری فیلمنامه هایم را برای ساخت به حوزه بردم اما بعد از جلسات متعدد به بنده اعلام کردند فیلمنامه شما خوب است اما ما تصمیم مان این است که یک کارگردان چهره و معروف آن را بسازد!

سلیمی در همین راستا تصریح کرد: متأسفانه چنین رویکرد غلطی باعث می شود تا بسیاری از جوانان پرشور، پر انرژی و باانگیزه ناخودآگاه از میدان کار به در شوند. این در حالی است که حوزه هنری به عنوان یک زیرمجموعه از سازمان تبلیغات اسلامی می بایست توجه ویژه ای به مسأله مهم جوانگرایی داشته باشد و به خصوص بدل به مأمنی امن برای جوانان انقلابی شود که در جاهای دیگر به طور کل نادیده انگاشته می شوند و هیچ مدیر و سازمان و نهادی به آن ها به دلیل خط مشی فکری شان توجهی نمی کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مایه تأسف آنجا است که ما حتی در برخی موارد شاهد این اتفاق هستیم که برخی فیلمسازان با نهادهای انقلابی همچون حوزه هنری کار می کنند که از نظر خط و خطوط فکری و سیاسی زاویه جدی با آن دارند! وقتی بنده چندباری در این خصوص به مسئولان حوزه هنری انتقاد و گلایه کردم در جواب به من گفتند که برای ما فیلمساز خوب مهم است و خط و خطوط فکری فیلمساز به ما ارتباطی ندارد! ‌ این حرف بسیار غلطی است که می تواند باعث کشته شدن انگیزه در میان جوانان متعهد، ولایتمدار و انقلابی شود!

وی در پایان این گفتگو افزود: در هر صورت بنده امیدوارم با روی کار آمدن آقای دادمان به عنوان یک جوان انقلابی ما بتوانیم شاهد تحولات اساسی در رویکردهای حوزه هنری باشیم. بنده امیدوارم مسئولان جدید حوزه هنری اصل مهم و اساسی جوانگرایی را از یاد نبرند و بالاخص توجه ویژه ای به فیلمسازان جوانی داشته باشند که با جان و دل شان می خواهند در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت اسلامی، اسلام و انقلاب اسلامی مبادرت به تولید اثر نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.