شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی/۷

آقامحمدیان: وزارت ارشاد از سر کم لطفی به برخی آثار ضد ارزشی، ضد ملی و ضد اخلاقی اجازه ساخت می دهد

شفیع آقامحمدیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی سخنان مقام معظم رهبری پیرو غفلت مسئولان فرهنگی در تولید و اکران فیلم های سینمایی که مبانی قضایی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوأل می برند گفت: وزارت ارشاد از سر کم لطفی به برخی آثار ضد ارزشی، ضد ملی و ضد اخلاقی اجازه ساخت می دهد؛ این اتفاق شاید به دلیل نبود قوانین بازدارنده در مقابله و مواجهه با ساخت فیلم های سینمایی ضد ارزشی است که در این راستا قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی باید ورود جدی داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بارها گفته ام که شخصاً نزد مقام معظم رهبری خجالت زده و شرمگین هستم؛ دلم برای ایشان می سوزد که می بایست یک تنه تمامی مسائل را رصد کنند و نسبت به هر اتفاقی واکنش و عکس العمل نشان دهند.

وی ادامه داد: بی تردید این وظیفه مدیران است که اجازه ولنگاری و سهل انگاری در حوزه ها و ارکان مختلف را ندهد؛ مادامی که مدیران در هر پست و مقامی که حضور دارند ولنگارانه با مسائل برخورد می کنند ما شاهد چنین رخدادهای تلخی نیز خواهیم بود.

آقامحمدیان سپس با بیان اینکه در دوران ولنگاری فرهنگی قوه قضائیه باید از هنرمندان متعهد و فیلمنامه های خوب حمایت کند تصریح کرد: حالا که وزارت ارشاد از فیلمسازانی حمایت می کند که آثار ضد ملی و ضد اخلاقی و حتی ضد دستگاه قضایی تولید می کنند، قوه قضائیه باید در پی تولید آثار درخشانی باشد که دستاوردهای دستگاه قضایی را طی گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نشان دهد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما نتوانیم نگاه مثبت به دستگاه قضایی را جا بیندازیم، تا زمانی که فیلمنامه های مثبت راجع به قوه قضائیه نوشته نشوند و کسی بانی این امر نیک نشود و مثبت نگری راجع به دستگاه قضایی ترویج نشود قطعاً جبهه مقابل با نظام فرصت را مغتنم می شمارد و دست به تولید آثاری ضد ملی می زند.

وی در پایان این گفتگو افزود: این روزها نگاه منفی در سینمای ایران حاکم شده است؛ دشمن دنبال ایجاد چالش و تشتت در سطح جامعه است و برخی عوامل دشمن در درون سینما نیز آب به آسیاب آن ها می ریزند و از نبود قوانین مکفی در مورد سینما و چگونگی نحوه تولید فیلم در سینمای جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده می کنند. من امیدوارم به زودی شاهد ایجاد قوانینی لازم الاجرا و سخت گیرانه در این خصوص باشیم و دیگر معاندان نتوانند با تولید فیلم دست به تخریب چهره دستگاه های مهم نظام از جمله قوه قضائیه شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.