یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی/۲

حر: جریان اصلاحات سرمایه های نظام را سوزاندند و از سینما بر ضدمنافع ملی استفاده کردند/ دست افراد گستاخ و وقیح باید از سینما کوتاه شود

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی سخنان مقام معظم رهبری پیرو غفلت مسئولان فرهنگی در تولید و اکران فیلم های سینمایی که مبانی قضایی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوأل می برند گفت: جریان اصلاحات سرمایه های نظام را سوزاندند و از سینما بر ضدمنافع ملی استفاده کردند؛ هرآنچه امروز در سینمای مبتذل کشور شاهد هستیم به دلیل عملکرد غلط مدیرانی چون بهشتی است که سال ها اداره نهاد مهمی همچون بنیاد سینمایی فارابی را بر عهده داشتند و تفکراتی که در این بنیاد پیاده می کردند با انقلاب اسلامی در تناقضی آشکار بود.

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از نکات قابل تأمل در مورد این افراد آن بود که خودشان بعدها در برخی اظهارات شان به این امر صحه گذاشتند که التقاطی فکر می کردند.

وی ادامه داد: این ها می خواستند سینمای روشنفکری را پیاده کنند که متأسفانه با اهمال کاری نهادهای نظارتی موفق شدند؛ از ارزش ها و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی در سینما رسما چیزی باقی نماند و از همان میانه های دهه ۶۰ این ها سینما را به کجراهه و بیراهه کشاندند.

حر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و انتقاد ایشان از وضعیت سینما متذکر شد: امثال افرادی که امروزه امور سینما را در دست گرفته اند، در سینما کار می کنند و برای سینما برنامه ریزی می کنند اصولا قوه قضائیه برایشان پذیرفتنی نیست! این ها در بغل آمریکا و دشمنان این مرز و بوم غش کرده اند و در حال سوزاندن فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی هستند.  این ها گستاخ و وقیح هستند و حتی عذرخواهی هم نمی کنند.

این سینماگر با بیان اینکه دست افراد گستاخ و وقیح باید از سینما کوتاه شود تصریح کرد: تا زمانی که در سینما راهبرد و استراتژی نداشته باشیم هیچ کاری نمی شود کرد. این ها نگاه سیاه و تلخ را در سینما ترویج کردند. این ها حمایت خارجی ها را دارند. این ها دست نشانده بیگانگان و نفوذی ها هستند. این ها تصویر کریهی از مسلمانان در دنیا عرضه می کنند و مسلمانان را بی رحم نشان می دهند. سایه این تفکرات است که سینمای کشور امروزه به فاجعه کشانده شده و آدم های سکولار و بی دین و... در آن جولان می دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» ادامه داد: بازتاب عینی تفکرات سینمای هالیوود است که امروز در سینمای جمهوری اسلامی ایران پیاده سازی می شود. این ها قهرمان را از سینمای ما حذف کردند در صورتی که قرآن مجید از اسوه نام می برد. این ها دنبال قصه و... نیستند. این ها سرمایه های نظام را سوزاندند. این ها آسیب بسیاری وارد کردند و سال ها فعالیت نیاز است تا بعد از رفتن شان وضعیت سینما درست شود.

حر در خاتمه این گفتگو افزود: اصلاحات چی ها کشور را به باد دادند و ما را به بدبختی کشاندند؛ بی شک اگر مدیر درست باشد ولایت پذیر و ولایت مدار باشد وضعیت این نمی شود. این ها دنبال برلین و ونیز و کن رفتن با پول بیت المال هستند و به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.