یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

به کارگردانی مهدی جعفری؛

«۲۳ نفر» هم به جشنواره فیلم مقاومت می آید

مراسم اعطای نشان یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر»

سینماپرس: فیلم سینمایی «۲۳ نفر» برای حضور در بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ثبت‌نام کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «۲۳ نفر» برای حضور در بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام آمادگی کرد.

«۲۳ نفر» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که نخستین بار در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

این فیلم علاوه بر دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی (مجتبی فرآورده)، در بخش‌های بهترین صدابرداری (بهمن اردلان و احمد اردلان)، بهترین طراحی صحنه (کامیاب امین عشایری)، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی (محسن روزبهانی)، بهترین جلوه‌های ویژه بصری (سیدهادی اسلامی و امیر سحرخیز) و بهترین چهره‌پردازی (عباس عباسی) نیز کاندیدای سیمرغ شد.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» روایت رزمندگان نوجوانی است که در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در پشت صحنه این فیلم حاضر شده بود.

فیلمنامه این فیلم اقتباسی از کتاب «آن بیست‌وسه نفر» نوشته احمد یوسف‌زاده و کتاب «ملا صالح» نوشته رضیه غبیشی است.

پروانه زرین بهترین فیلم از جشنواره کودکان و نوجوانان، نشان کمیسیون ملی یونسکو به عنوان فیلم منتخب سال ۲۰۱۹ و جایزه سینمایی ققنوس در جشن سینما انقلاب، از دیگر جوایزی بود که این فیلم کسب کرد.

«۲۳ نفر» دومین فیلم سینمایی مهدی جعفری بعد از «ایستگاه اتمسفر» است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.