دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا/۶

موتمن: متأسفم که مدیران به جای ساماندهی شرایط اسفبار و بحرانی سینما اصرار به برگزاری دورهمی دارند/ سینمای ما در بدترین شرایط ممکن به سر می برد!

فرزاد موتمن در چهارمین روز سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: فرزاد موتمن کارگردان مطرح سینما گفت: متأسفم که مدیران به جای ساماندهی شرایط اسفبار و بحرانی سینما اصرار به برگزاری دورهمی دارند؛ این اتفاق در حالی است که مهمترین رویدادهای سینمایی جهان یک به یک در حال لغو و تعویق هستند و از سوی دیگر هشدارهای جدی بابت آغاز موج چهارم کرونا داده می شود!

کارگردان فیلم های سینمایی «شب های روشن» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان فرهنگی کشور ما سینما برایشان سینما مهم نیست برای آن ها برگزاری جشنواره مهم است و به همین علت به هر قیمت می خواهند جشنواره برگزار کنند اما حاضر نیستند سر و سامانی به اوضاع اسفبار و بغرنج سینما بدهند!

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ فیلم پشت اکران مانده اند، سازمان سینمایی مرتب پروانه ساخت صادر می کند و هیچ تدبیری برای چگونگی سامان دادن اوضاع اکران نیست؛ ما هیچ برنامه ریزی منطقی و اصولی را در سینمای کشور شاهد نیستیم و روز به روز وضعیت هنرهفتم در کشورمان اسفبارتر می شود.

موتمن سپس با بیان اینکه سینمای ما در بدترین شرایط ممکن به سر می برد تصریح کرد: حرکت درست و منطقی این بود که مدیران سینمایی در این شرایط بحرانی و حساس به جای تلاش برای برگزاری جشنواره کمی به فکر سینما و وضعیت بحرانی زندگی سینماگران بودند!

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: اصولاً بروکراسی سینمای کشور برای این ساخته نشده که مسائل سینما را حل کند! همه چیز در کشور ما برعکس است و متأسفانه همه ما به بلبشو و بحران در سینما عادت کرده ایم و به همین علت است که هیچ اقدام جدی از سوی اهالی سینما، صنوف و... برای مقابله با کارهایی همچون برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت فیزیکی انجام نمی شود و صدای فریاد و مطالبه اهالی سینما به جایی نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.