شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۶

رویگری: نه تنها اوضاع سینماگران که اوضاع زندگی اکثریت مردم و بخش های مختلف کشور در این ۸ سال خوب نبود/ امیدوارم در دولت بعدی میزان باندبازی کاهش پیدا کند!

رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: نه تنها اوضاع سینماگران که اوضاع زندگی اکثریت مردم و بخش های مختلف کشور در این ۸ سال خوب نبود؛ اقتصاد به عنوان یکی از مهمترین ارکان جوامع انسانی در این سال ها با مشکلات جدی روبرو شد و زندگی بسیاری از افراد جامعه را با مخاطرات جدی مواجه کرد و متأسفانه باید بگویم حال اکثر مردم در این سال ها خوب نبود!

بازیگر فیلم های سینمایی «بوتیک» و «اجاره نشین ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت زندگی اغلب هنرمندان به ویژه هنرمندان قدیمی و پیشکسوت به دلیل بیکاری های فراوان و خانه نشینی و عدم هرگونه تقسیم عادلانه بودجه و امکانات بسیار فاجعه بار بود.

وی ادامه داد: در این سال ها تمامی بودجه و امکانات تنها در اختیار برخی افراد خاص قرار گرفت، همان کسانی که در هر فیلمی به عنوان بازیگر و یا کارگردان حضور داشتند و متأسفانه جا برای بخش عمده ای از هنرمندان که در هیچ باند و گروه و گعده ای جا نداشتند باز نشد!

رویگری با بیان اینکه این روزها حتی از تأمین اجاره خانه خود عاجز مانده و از این بابت بسیار متأثر است اظهار داشت: یکی دو باری که بنده با رسانه ها در این رابطه صحبت کرده ام با انتقاد جدی اقوام و همسرم مواجه شده ام چرا که آن ها می گویند در شأن من نیست که چنین سخنانی را به زبان بیاورم اما بنده معتقدم این ها دردی است که باید بازگو شود، این ها درد است که یک هنرمند بعد از سال ها کار و فعالیت برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر کشورش به جایی برسد که چنین مورد بی رحمی قرار بگیرد و هیچ کس کمترین تدبیری برای رفع معضلات زندگی اش نداشته باشد.

این سینماگر سپس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: امیدوارم در دولت بعدی میزان باندبازی در همه حوزه ها و بالاخص سینما کاهش پیدا کند! این باندبازی و رفیق بازی است که حوزه فرهنگ و هنر را با بحران جدی روبرو ساخته، ما باید مدیرانی را در امور مهم فرهنگی و هنری به کار بگیریم که اعتقاد به شایسته سالاری داشته باشند نه کسانی که فقط به فکر منافع شخصی خود و اقوام و دوستان و آشنایان شان هستند!

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم مسئولان سینمایی دولت بعد کمی ممیزی های سلیقه ای خود را کمتر کرده و دست هنرمندان را برای تولید آثار هنری باز بگذارند تا ان شاالله ما از این رهگذر بتوانیم شاهد رشد میزان تولیدات سینمایی نیز باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.