سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما/۴

معصومی: دولت طی ۸ سال گذشته هیچ قدمی برای رشد و بهبود وضعیت فرهنگ و هنر برنداشت/ خدمات درمانی و پزشکی تمامی اصحاب فرهنگ و هنر باید رایگان شود

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: دولت طی ۸ سال گذشته هیچ قدمی برای رشد و بهبود وضعیت فرهنگ و هنر برنداشت، همانطور که در حوزه های دیگر هم هیچ کاری صورت نداد و به همین علت هم امروز بخش گسترده ای از افراد جامعه نسبت به عملکرد مسئولان دولت در تمامی حوزه ها و زمینه ها گلایه و انتقادات بسیار جدی دارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «گل های داودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به عنوان یک پیشکوست و عضوی از جامعه موسسه پیشکسوتان هنر این پرسش را مطرح می کنم که دولت برای ما چه کار کرد؟ آن ها اگر کاری کردند بیایند عنوان کنند، ما که ندیدیم و نشنیدم حتی یک قدم هرچند ناچیز برای ما بردارند.  

وی با تأکید بر اینکه ما در این سال ها یک عقبگرد جدی را در سینما و به طور کلی عرصه فرهنگ و هنر شاهد بودیم متذکر شد: دولت باید از سینما حمایت کند. همه ما به خوبی می داینم و آگاه هستیم که سینمای بخش خصوصی در کشور ما اصلاً وجود ندارد و بعید است سینما روزی در کشور ما به صورت ۱۰۰ درصدی خصوصی شود از این رو وظیفه دولت حمایت همه جانبه از سینما و سینماگران است و باید برای رشد و اعتلای سینما سوبسید و یارانه اختصاص بدهد.

معصومی سپس تصریح کرد: باعث شرمساری است که مسئولان دولت این چنین نسبت به هنرمندان خود بی مهری می کنند و آن ها را به حال خود رها کرده اند؛ این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا شاهدیم هنرمندان شان را آنچنان عزت می کنند و آنچنان هوای آن ها را دارند که حد و مرزی ندارد اما ما در دوران بیکاری و خانه نشینی و در این بحران کرونا همچنان باید حتی حق بیمه های مان را خودمان پرداخت کنیم و این مصداق بی عدالتی و بی انصافی است!

این سینماگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور آینده در حوزه سینما سخن گفت و در این باره اظهار داشت: خدمات درمانی و پزشکی تمامی اصحاب فرهنگ و هنر باید ۱۰۰درصد رایگان شود؛ دولت بعدی می تواند در تمامی شهرها و استان های کشور مراکز درمانی خاصی را برای معالجه و درمان رایگان ۱۰۰ درصدی تمامی هنرمندان و فرهنگیان اختصاص دهد. ما سال های سال برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم زحمت کشیده ایم و شایسته نیست با ما چنین رفتار شود!

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم با تغییر دولت اوضاع زندگی آحاد افراد جامعه و همچنین هنرمندان بهتر شود و ما بتوانیم با آسودگی خاطر و فراق بال روزگار بگذرانیم و زندگی کتیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.