دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

حامد عنقا:

سلبریتی ما روی قشری تأثیر می‌گذارد که پای صندوق انتخابات نمی‌آیند!

حامد عنقا در نشست خبری سریال «تنهایی لیلا»

سینماپرس: سلبریتی‌ها در حالی سکوت کرده‌اند که چند روز آینده مردم رئیس‌جمهور سیزدهم را انتخاب می‌کنند؛ در مناظره فرهنگی تسنیم به تأثیر سلبریتی‌ها بر انتخابات پرداختیم.

به گزارش سینماپرس، بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون همیشه در صحنه انتخابات موج‌آفرین بوده‌اند؛ برخی اوقات مثل انتخاب دولت یازدهم و دوازدهم مجبور شدند عذرخواهی کنند و حتی در جایی هم گفته‌اند دیگر حرفی درباره انتخابات نمی‌زنند چون شرمنده مردمند، افرادی که در قامتِ سلبریتی امروز شناخته می‌شوند و با گذاشتن پیامی در فضای‌مجازی سعی کرده‌اند توجهات را به‌سمتِ خودشان جلب کنند یا آن نامزد موردنظر!

این اتفاق به‌صورت ملموس در خردادماه سال ۱۳۹۶ افتاد و پرچم‌های رنگارنگی به اهتزاز درآمد و آدرس‌هایی به مخاطبان داده شد که به‌ظنّ برخی تأثیرگذار بود اما در این انتخابات سکوت اختیار کرده‌اند که احتمالاً از روی شرمندگی و شاید هم در بخش‌هایی ترجیح می‌دهند به‌سبکِ برخی، قهرِ با صندوق را ترویج کنند.

تلویزیون، صدا و سیما، فیلم، انتخابات ریاست جمهوری، بازیگران سینما و تلویزیون،

امروز همان سلبریتی‌هایی که مردم را با پیام‌های مجازی‌ و عکس‌های رنگارنگ‌شان در میتینگ‌های تبلیغاتی به‌سمتِ کاندیدای موردنظرشان جلب می‌کردند از پاسخ به سؤال درباره انتخابات و عملکرد کاندیدای موردنظرشان در دو دولت یازدهم و دوازدهم طفره می‌روند، در حالی که اگر این چند سال را مرور کنیم نه‌تنها شواهدی از بهبود اوضاع در بخش‌های مختلف نمی‌بینیم بلکه دستاوردهایی مشاهده می‌کنیم که نتیجه تصمیمات اشتباه مسئولان بوده است؛ تصمیمات اشتباهی که متأسفانه دودش به چشم مردم رفته است، البته که یادمان نمی‌رود که چه تَکرارهایی به‌وسیله همین سلبریتی‌ها اتفاق افتاد و پاسخی که هیچ‌وقت برای مردم نداشتند!

میان این صحبت‌ها و تحلیل‌ها، حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده نام‌آشنای تلویزیون و نمایش خانگی در مناظره فرهنگی تسنیم درباره این ماجرا واکنشی قابل توجه داشت که در قالب ویدئویی به آن پرداختیم.

او در پاسخ به این سؤال که خیلی اوقات از آدم‌های فرهنگی و هنری مشهور یا همان سلبریتی‌ها به‌عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند چنین واکنش نشان داد: "این مارکتینگ و شوخی است، آن موقعی که می‌گفتند سلبریتی‌ها روی انتخابات تأثیر می‌گذارند.

این‌ها مارکتینگ است. سلبریتی ما روی قشری تأثیر می‌گذارد که پای صندوق انتخابات نمی‌آیند. این‌ها بازی تبلیغات است. زمانی راجع به آن نوشتم که خودم هم اشتباه کردم. سلبریتی‌ای که شما می‌گویید کسی فیلمش را نمی‌بیند و چرا باید به‌خاطر حرف این سلبریتی، به ایشان یا ایشان رأی بدهد.

ممکن است در موجی که به‌وجود آید سلبریتی‌ها به‌خاطر اینکه امروز به‌گونه‌ای اینفلوئنسر شده‌اند و دارند تأثیر می‌گذارند، تأثیرشان آن‌قدر عمیق نیست، ما دوست داریم آن‌ها را عمیق بدانیم! چون برای بحث کردن و مبارزه کردن راحت‌تر از حرف‌های سخت زدن است،
برای همین واقعاً من خیلی جدّی نمی‌دانم و جوک است؛ از نظر من وقتی بگوییم این ۱۰ هنرپیشه گفتند "این کاندیدای ریاست‌جمهوری را دوست داریم پس مردم به این کاندیدا رأی بدهند. "

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.