سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

سرپرست معاونت امور هنری وزارت ارشاد:

ضرورت دارد فرهنگ، ادبیات و تاریخ ایران اسلامی و هویت های فرهنگی بومی به عنوان یک رویکرد جدی در برنامه های هنری مدنظر قرارگیرد

محمود شالویی

سینماپرس: سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی و توجه به فرهنگ و هنر مناطق محروم را از برنامه‌های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

به گزارش سینماپرس، جلسه شورای مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یاد هنرمندان درگذشته از جمله ایران درودی، کامبیز درم بخش، ساشا کشوادی و پورنگ پورشیرازی نوازنده ارکستر که در روزهای اخیر دار فانی را وداع گفتند، عصر دوشنبه ۱۷ آبان برگزار شد.

محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری در این جلسه گفت: عدالت فرهنگی و توجه به فرهنگ و هنر در همه استانها در راستای سیاست و برنامه دولت، از برنامه های معاونت امور هنری است و طرح آموزش رایگان هنر نیز توسط دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با همکاری بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارت کل استان ها آغاز شده است.

شالویی ادامه داد: ضرورت دارد فرهنگ، ادبیات و تاریخ ایران اسلامی و هویت های فرهنگی بومی به عنوان یک رویکرد جدی در برنامه های هنری مدنظر قرارگیرد.

حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری نیز در این جلسه با اشاره به حمایت از استان‌ها گفت: تفاهم نامه های حمایت معاونت امور هنری از فعالیت ها و برنامه های هنری استانها با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تدوین می شود و در قالب این تفاهم نامه ها، معاونت امور هنری حمایت از فعالیت های هنری استانها را انجام می دهد که این حمایت ها در سال جاری افزایش می یابد.

در این جلسه، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با ارایه گزارشی از فعالیت های حوزه هنرهای نمایشی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره های تئاتر استانی در همه استانها گفت: حمایت از نمایشنامه نویسی از برنامه های اداره کل است و در سال جاری نیز حمایت از تولید و انتشار چند نمایشنامه در دست انجام است.

محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی در این جلسه با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان و پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: افزودن بخش آهنگسازی در جشنواره موسیقی جوان از امسال و برنامه ریزی برای دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی نواحی کرمان براساس تفاهم نامه ای در راستای تقویت جشنواره با استان کرمان از ویژگی های دوره اخیر این جشنواره هاست. امور سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز در حال انجام و فراخوان های بخش رقابتی و غیررقابتی اعلام شده است.

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی با ارایه گزارشی از فعالیت های هنرهای تجسمی گفت: برنامه ریزی های چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انجام و با نظر شورای سیاستگذاری، فراخوان جشنواره تدوین و اعلام شد که در این دوره جشنواره مشارکت استان ها به طور جدی مورد توجه است. همچنین نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر تهران با توجه به رویکرد جدید موزه با تمرکز بر پژوهش، برنامه ریزی شده است.

علی اکبر صفی پور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری نیز با رایاه گزارشی از طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم گفت: این طرح بر اساس برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجه به فرهنگ و هنر در مناطق محروم آغاز شده است که با استقبال استانها مواجه شد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای اجرای این طرح تعامل و مشارکت فعالی دارند.

صفی پور در ادامه گفت: در سال جدید ۱۰ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسرانه در کشور راه اندازی شد که هنرستان های دخترانه و پسرانه جیرفت در جنوب کرمان که هفته گذشته افتتاح شد از جمله این هنرستانهاست.

مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور، نیکنام حسینی پور؛ مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و عباس عظیمی رییس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی هم گزارشی از فعالیت های خود ارایه کردند.

احمد صدری دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، سیدامین مؤیدی اصفهانی مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، عبادرضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، عبدالرحیم سیاهکارزاده رییس مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران و علیرضا حفیظی مدیر حراست معاونت امور هنری در این جلسه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.