سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

در سه بخش ملی، بین‌الملل و آیینی سنتی؛

هیات داوران نهایی و منتقدان جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: هیات داوران نهایی و منتقدان بخش‌های «بین‌الملل»، «آیینی‌سنتی» و «ملی» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، اسامی هیات داوران نهایی و منتقدان بخش‌های «بین‌الملل»، «آیینی‌سنتی» و «ملی» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

سارا قصیر بازیگر، کارگردان و قصه‌گو لبنانی، گیتی خامنه مجری و گوینده باسابقه برنامه‌های تلویزیونی کودک و منصور ضابطیان روزنامه‌نگار، کارگردان و تهیه‌کننده و مجری رادیو و تلویزیون داوری آثار بخش «بین‌الملل» را در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ۱۴۰۰ انجام می‌دهند. همچنین سعید حسام‌پور رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز و سعید مجیدی مدرس صداسازی و فن‌بیان و مشاور علمی جشنواره، منتقدان این بخش هستند.

منتقدان معرفی شده، طی روزهای برگزاری جشنواره در نشست‌های ویژه‌ای اجرای قصه‌گویان منتخب جشنواره را نقد و بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش محمدرضا یوسفی نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، داوود فتحعلی‌بیگی پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون و مرشد مهدی چایانی هنرمند و نقال پیشکسوت، آثار بخش «آیینی‌سنتی» را در روز ۲۷ آذر داوری می‌کنند و اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر، بهاره جهاندوست نقال، مجری و مدرس شاهنامه‌خوانی و علی خانجانی نویسنده و صاحب‌نظر در عرصه قصه‌گویی منتقدان این بخش هستند.

مریم سعادت بازیگر، عروسک‌گردان و مجری، محمد مسلمی کارگردان و بازیگر برنامه‌های تلویزیونی و مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک ونوجوان داوری آثار بخش «ملی» را در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر برعهده دارند. حامد زحمتکش بازیگر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان و سعید مجیدی مدرس صداسازی و فن‌بیان به عنوان منتقد، این بخش را همراهی می‌کنند.

۴۰ قصه‌گو در بخش «بین‌الملل»، ۱۱ قصه‌گو در بخش «آیینی‌سنتی» و ۲۶ قصه‌گو در بخش «ملی» داوری می‌شوند.

همچنین ۴ قصه‌گوی برگزیده به اجرای قصه‌های خود با زبان اشاره برای کودکان و نوجوانان ناشنوا می‌پردازند.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.