چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

براساس تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت؛

حذف کامل معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری

مالیات

سینماپرس: بر اساس نظر کمیسیون تلفیق بودجه، معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری به طور کامل حذف شده است.

به گزارش سینماپرس، بر اساس گزارش بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، معافیت مالیاتی هنرمندان حذف شده است.

اگرچه این تغییر قانون فعلا در کمیسیون تلفیق اتفاق افتاده و ممکن است تا پیش از ابلاغ نهایی، با تغییراتی در صحن مجلس یا شورای نگهبان مواجه شود، اما بر اساس روال سال‌های اخیر که به نوعی حذف پلکانی معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری بوده، به نظر می‌رسد حذف این معافیت پابرجا باقی بماند.

معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، برای درآمدهای سالانه بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان حذف شد. بنابراین در سال جاری باید هنرمندان پردرآمد که بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان در سال درآمد داشتند، مالیات می‌دادند.

حال بر اساس نظر کمیسیون تلفیق، همه هنرمندان در سال آینده باید مالیات بدهند.

بر اساس بند ل قانون مالیات‌های مستقیم که مرجع این معافیت است و در سال‌های اخیر همواره محل مناقشه بوده، فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط)، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات معاف‌اند.

با حذف فعالیت‌های هنری و همچنین انتشاراتی کمک‌درسی در کمیسیون تلفیق، در سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های انتشاراتی غیرکمک‌درسی، مطبوعاتی، قرآنی و فرهنگی می‌توانند از این معافیت استفاده کنند و معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری اعم از تئاتر، سینما، تلویزیون، موسیقی، تجسمی و… حذف خواهد شد.

در ماه‌های گذشته حذف احتمالی معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری با مخالفت رییس سازمان سینمایی و انجمن سینماداران مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.