یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها/۵

اصغری: سینما یکی از موثرترین ابزار تبلیغی است که می تواند در توسعه دانش بنیان ها موثر باشد/ آثار سینمایی باید در راستای تبیین شعار سال گام بردارند

ابراهیم اصغری در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در خصوص جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها گفت: قطعاً برای هر کاری باید فرهنگ سازی شود و برای فرهنگ سازی نیاز به ابزار فرهنگی و رسانه ای و تبلیغی است؛ سینما یکی از موثرترین ابزار تبلیغی است که می تواند در توسعه دانش بنیان ها موثر باشد، فیلم می تواند به لحاظ فرهنگی مبلغ این شعار باشد و سینما این شرایط را دارد و می تواند در توسعه دانش بنیان ها مفید واقع شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب حوراء» و «تک تیرانداز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما به دلیل خیال پردازی می تواند از علم جلوتر باشد. دانش بنیان ها باید با علم جدید آشنا شوند و می توانند از این خیال پردازی های علمی در سینما بهره ببرند.

وی ادامه داد: سینما این ویژگی را دارد و می تواند تخیلاتی که علم به آن ها نرسیده را دنبال کند تا دانش بنیان ها بتوانند در جهت رسیدن به آن علم و تکتولوژی تلاش کنند. برای رسیدن به این هدف باید مدیریت سینمایی کشور بخشی از تولیدات را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به سمت این هدف هدایت کند و فیلم ها در این مسیر حرکت کنند.

اصغری سپس با بیان اینکه تمامی آثار سینمایی باید در راستای تبیین شعار سال گام بردارند متذکر شد: به هیچ عنوان نباید آثاری ساخته شود که به این موضوعات ربطی نداشته باشند یا در تضاد با آن باشد. تمام آثار هنری باید در راستای تبیین شعار سال باشند و این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی کشور است که توجه ویژه ای در راستای تحقق این شعار و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو افزود: از سوی دیگر دانش بنیان ها نیز می توانند به سینما کمک ویژه ای داشته باشند چرا که نیاز سینما نیز تکنولوژی روز است و ما از سینمای غرب در این زمینه بسیار عقب هستیم و نیاز به تکنولوژی و ابزار روز داریم و دانش بنیان ها می توانند کمک کنند و به سینما سرویس دهند تا وابستگی تولیدات سینمایی به ابزار و تکنولوژی غربی روز به روز کمرنگ تر از قبل شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.