سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها/۴

قهرمانی: سینما باید تمامی خلأهای موجود در زمینه علم و دانش بنیان ها را بازگو کرده و مروج ایده های علمی نوین باشد/ تقلید غلط ترین کار است!

محمدقهرمانی در نشست فیلم «گام های شیدایی»  در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در خصوص جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها گفت: سینما باید تمامی خلاءهای موجود در زمینه علم و دانش بنیان ها را بازگو کرده و مروج ایده های علمی نوین باشد؛ سینما می تواند این ایده ها را بازگو کند و خلاءهایی که دنیا در زمینه های دانش و علم دارد را بیان کرده و موجبات تولید بیشتر و اشتغال آفرینی برای دانش بنیان ها را فراهم سازد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تقلید از کشورهای توسعه یافته غلط ترین کار است و ما هرگز نباید بر اساس آنچه کشورهای بیگانه انجام می دهند پیش برویم.

وی ادامه داد: ما باید ایده نو و خلاقیت هایی را به وجود آوریم که کشورهای دیگر ندارند لذا می توانیم با توجه به خلاقیت و دانش و مهارت ایرانی از آن ها به شدت پیشی بگیریم. سینما نیازهایی را که دنیا در علوم پزشکی، هسته ای، فضایی و... دارد را باید معرفی کند و اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم به کل جامعه بشری خدمت کنیم.

قهرمانی خاطرنشان کرد: اثرات همراهی سینما می تواند شرکت های دانش بنیان را رشد و ارتقا دهد؛ این اتفاق بسیار امیدوارکننده و امید آفرین است و بی تردید موجبات خشنودی رهبری فرزانه انقلاب را که شعاری چنین مدبرانه و خردمندانه برای سال جاری انتخاب کرده اند فراهم خواهد آورد.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو افزود: برخی کارها که ایده آل مردم و نظام است و در آینده ممکن است صورت گیرد، برخی فناوری هایی که به ذهن برخی افراد می رسد که فلان اتفاق در آینده خواهد افتاد، این ها همگی باید در سینما بیان شوند. باید دید چه مسیری می توان طی کرد تا شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.