سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها/۸

سیدزاده: سینما می تواند در راستای تبیین شعار سال نقش کلیدی را ایفا کند/ شورای عالی سینما با تکیه بر شعار سال باید موجبات ارتقای هنرهفتم در کشور را فراهم آورد

سیدسعید سیدزاده در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما گفت: امروزه اهالی سینما می دانند که قاعدتاً باید در خدمت جامعه ایرانی-اسلامی باشند و مدیریت سینما نیز می داند باید با پشتیبانی درست و صحیح، شرایطی را فراهم آورد که سینما نه به عنوان یک ابزار وقت پر کردن بلکه به عنوان یک وسیله برای تکامل و تعالی انسان در خدمت جامعه باشد و کاری کند که این اتفاق رخ دهد؛ سینما می تواند در راستای تبیین شعار سال نقش کلیدی را ایفا کند و این نکته ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مرزی برای زندگی» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری که امیدوارم سایه شان همیشه بر سر ما باشد سال ها است بر اموراتی که ضروریات اولیه کشور است در قالب شعار سال تذکر می دهند و تأکید می کنند و تمام تلاش شان را می کنند تا آنچه تذکر داده اند به درستی پیگیری شود.

وی ادامه داد: ایشان در زمینه تولید در سال های گذشته تأکیدات ویژه ای داشتند. کاری ندارم که شعائر و خواسته ها محقق شد یا خیر اما توجه امسال حضرت آقا به موضوع دانش بنیانی و کارآفرینی مطلبی است که هم سینما می تواند به این موضوع کمک کند هم این ویژگی ها و خصوصیاتی که حضرت آقا تأکید کردند و توجه به علم و دانش در عرصه تولید می تواند به سینما کمک کند.

سیدزاده با بیان اینکه من معتقدم با برنامه ریزی های منسجم در مجموعه مدیریتی سینمای کشور می توان این خواسته را در هنرهفتم محقق کرد اظهار داشت: اهالی سینما با تجمیع افکارشان باید شرایطی را فراهم کنند که از این نعمت بهره ببرند و از عرصه علوم دانش بنیان برای کمک به جامعه از سینما بهره بگیرند. مطمئنم این اتفاق می تواند بیفتد و اگر برنامه ریزی صورت بگیرد ما می توانیم تا پایان سال جاری شاهد تحولاتی مثبتی هم در حوزه سینما و هم در حوزه دانش بنیان ها باشیم.

این سینماگر متذکر شد: از سوی دیگر شورای عالی سینما با تکیه بر شعار سال باید موجبات ارتقای هنرهفتم در کشور را فراهم آورند. شورای عالی سینما می تواند شرایطی را ایجاد کند که سینما به سینمایی پویا تبدیل شود سینمایی که هم کمک کننده باشد هم از بخش های مختلف کمک جذب کند و بتواند روز به روز خود را ارتقا دهد.

وی در پایان این گفتگو افزود: بی شک اگر همه ما در هر پست و سمت و جایگاه و مقامی که هستیم فرمایش ولی امرمان را منشأ برکت و خیر بدانیم می توانیم سینمایی نوین را تجربه کنیم و رسیدن به این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.