چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

عبدالحمید قدیریان مطرح کرد؛

«فلسطین» نوعی سنگ میزان تشخیص حق و باطل است

عبدالحمید قدیریان

سینماپرس: عبدالحمید قدیریان می‌گوید «فلسطین» سبب شده ایران جایگاهش در میان ملل مستضعف و عرب زبان بیشتر شود و پاک طینتان با معیار فلسطین می‌توانند تشخیص دهند اهداف ایران چقدر متعالی و راهگشا است.

به گزارش سینماپرس، عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش پیشکسوت در ارزیابی هشتمین هفته هنر انقلاب که نمایشگاه‌هایش در حوزه هنری برپاست، به مهر گفت: این نمایشگاه‌ها، مروری بر آثاری که قبلاً خلق شده بودند، است و ارائه جدیدی در این هفته نشده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها هم می‌تواند این باشد که هنرمندان را دعوت به این موضوع کنند که آثار قدیمی را ببینند و سطح فکری آن سال‌ها را به نمایش بگذارند تا هنرمندان و مخاطبان آثار بتوانند تحلیل کنند و همچنین تفکر حاکم بر جامعه را با تفکری که آن زمان حاکم بوده، مقایسه کنند. همچنین از نظر تکنیکی نیز آثار خوبی برای ارائه انتخاب شده است.

وی به کمال تکنیکی هنرمندان نسبت به گذشته اشاره و تصریح کرد: به دلیل کمالی که در هنرمندان از نظر تکنیکی رخ داده است، باید تغییری در تعریف و ساختار نگاه «هنر انقلاب» از نظر تفکری اتفاق بیفتد و پیشنهاد می‌کنم اهل تفکر به میدان بیایند و این مبحث را دامن بزنند تا نگاهی نو و پرانرژی اتفاق بیفتد.

قدیریان در پاسخ به اینکه آیا «هفته هنر انقلاب» توانسته گفتمانی ایجاد کند، توضیح داد: ما یک دوره فرتوت فرهنگی داشتیم و این مناسبت‌های «هنر انقلاب» برای آن دوره و فضا، خیلی خوب بود یعنی در جایی که خیلی از سیاستمداران تلاش می‌کردند ما را از تفکر و فضای انقلاب فاصله بیندازند این مناسبت، تمام کاشته‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کرد و روحی به انقلاب و مردم می‌داد اما در حال حاضر چنین برنامه‌هایی کفایت نمی‌کند و در فضایی قرار گرفته‌ایم که دولت و مجلس قصد دارد در مسیر انقلاب حرکت کند، رهبری نیز مدام تشویق‌کننده این روند هستند. در این فضا، نباید خودمان را دلخوش به یک مناسبت هفتگی کنیم، بلکه «هنر انقلاب» باید جایگاه و نقش اصلی خود را پیدا کند و باید در اهداف درازمدت انقلاب تبیین شود.

این هنرمند انقلابی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مساله «فلسطین» در «هنر انقلاب» چقدر محوری است، گفت: فلسطین در اصل نوعی سنگ محک است و خداوند این ماجرا را در مسیر انقلاب و مردم مظلوم جهان و کشورهای عربی و کشورهای ظالم قرار داده است. فلسطین نوعی سنگ میزان است و اینکه در جایی که فتنه‌ها خیلی قوی و زیاد می‌شود و تشخیص حق و باطل مشکل می‌شود، «فلسطین» می‌تواند برای پاک طینتان یار و معیار سنجش باشد و همین امر نیز پیش‌بینی می‌شود با برخوردی که حکومت‌های عربی در مواجهه با فلسطین دارند، روز به روز ایران جایگاهش در میان ملل مستضعف و عرب زبان بیشتر خواهد شد و پاک طینتان با معیار فلسطین می‌توانند تشخیص دهند اهداف ایران چقدر متعالی و راهگشا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.