شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس:

وزیر گردشگری به جای بازدید از کارخانه بیسکویت‌سازی و گپ‌وگفت با کشاورزان به داد گردشگری فارس برسد!

عزت الله ضرغامی؛ میراث فرهنگی

سینماپرس: محمود فخری، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس می‌گوید وزیر گردشگری به جای بازدید از کارخانه بیسکویت‌سازی و گپ‌وگفت با کشاورزان به داد گردشگری فارس برسد.

به گزارش سینماپرس، بی‌توجهی به بخش خصوصی در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز و برگزاری جلسه بی‌رمق و فاقد خروجی، بی آن که دست‌اندرکاران صنعت گردشگری فارس مجالی برای شرح مصائب خود داشته باشند، واکنش رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس را به همراه داشت.

محمود فخری در گفت‌وگو با «خبر جنوب» با بیان این که در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی فارس هیچ یک از مسئولان بخش خصوصی گردشگری حضور نداشتند، گفت: «این مراسم در حالی برگزار شد که هر سه سخنران آن از مجموعه دولتی بودند و حضور وزیر و دعوت به جلسه با وی را هم همان روز اعلام کردند. سئوال من این است که آیا بهتر نبود مراسم را دیرتر برگزار کنند اما با کیفیت بهتر؟! آیا نباید یک نفر یا دو نفر از بخش خصوصی حضور داشته باشند؟ آیا این رویه درست است؟»

او با بیان این که مشخص نیست برنامه مدیرکل با بخش خصوصی چیست، ادامه داد: «وزیر گردشگری به جای بازدید از کارخانه بیسکویت‌سازی و گپ‌وگفت با کشاورزان به داد گردشگری فارس برسد چرا که چهل درصد جاذبه‌های گردشگری کشور مربوط به فارس است اما آیا جایگاه این استان در این حد است که در یک سال چند مدیرکل و سرپرست تغییر کند؟»

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی در سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز، گفت: «ما که نمی‌خواهیم شوی تبلیغاتی داشته باشیم. وزیر در سفرهایش باید برنامه مشخص شده داشته باشد و بداند از حالا تا یک ماه دیگر چه برنامه‌ای دارد. یک دفعه می‌آیند شیراز و همان روز هم می‌گویند بیایید جلسه با وزیر. واقعاً آیا شأن استان فارس این است؟ آیا جایگاه استان فارس این است که وزیر با صنوف گردشگری چنین برخوردهایی داشته باشد؟ باید پرسید ایشان تاکنون چند بار با صنوف گردشگری برنامه گذاشته‌اند؟ چند بار با صاحب‌نظران این حوزه مشورت کرده‌اند و نظرات آن‌ها را خواسته‌اند؟ در چنین شرایطی چگونه انتظار داریم گردشگری ایران در دنیا حرف اول را بزند؟»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.