یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان/۱

حاجی غلامی: وقتی سیاست های دولت در مواجهه با سینمای کودک ترسیم و تبیین نشده تعیین دبیر و برگزاری جشنواره کودک چه معنایی دارد؟/ جشنواره کودک به ریکاوری نیاز دارد

محمدرضا حاجی غلامی

سینماپرس: محمدرضا حاجی غلامی کارگردان سینما در خصوص تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان گفت: من شخصا وقتی خبر انتصاب دبیر جشنواره کودک را شنیدم شوکه شدم! وقتی سیاست های دولت در مواجهه با سینمای کودک ترسیم و تبیین نشده تعیین دبیر و برگزاری جشنواره کودک چه معنایی دارد؟ باید در ابتدا تغییر و تحولات اساسی در حوزه سینمای کودک صورت بگیرد و بعد دبیر جشنواره انتخاب شود نه اینکه مدیران جدید بخواهند همان مسیر غلط گذشته را ادامه دهند.

کارگردان فیلم سینمایی تحسین شده «لکنت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا زمانی که سیاست های کلان حوزه سینمای کودک تعریف نشود برگزاری جشنواره فیلم کودک یک حرکت بی خاصیت و بی معنا است.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی در ابتدا باید با کارشناسان سینما و رسانه و تمامی دست اندرکاران و فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان جلساتی بگذارند و با مصائب و مشکلات این حوزه آشنا شوند و سپس با بررسی تمام جوانب امر تصمیم بگیرند که اصلا برگزاری این جشنواره نیاز است یا نه!

حاجی غلامی سپس با بیان اینکه ممکن است جلساتی در پشت پرده در خصوص سینمای کودک و نوجوان برگزار شده باشد که ما از آن بی اطلاعیم اظهار داشت:‌ اگر چنین اتفاقی باشد باز هم باعث تأسف است چرا که نظراتی که در این جلسه احتمالی مطرح شده بر اساس واقعیت نبوده است! واقعیت ما سینماگران این حوزه هستیم! اصلا بنده این پرسش را دارم وقتی که هنوز فیلم های درست و حسابی در سینمای کودک تولید نشده چرا باید جشنواره کودک برگزار شود؟

این سینماگر تأکید کرد: آقایان می خواهند در این زمان کوتاه چه کنند؟ چرا هیچ توضیح بیشتری در مورد تصمیمات شان نمی دهند؟ ما نباید بدانیم دبیر برای چه چیزی انتخاب شده؟ آیا جشنواره برگزار کردن برای آن ها اهمیت بیشتری دارد یا تغییر سیاست های غلط گذشته؟

وی تصریح کرد: جشنواره کودک به ریکاوری نیاز دارد؛ دولت سیزدهم حالا که در آغاز کار است باید از فرصت استفاده کند و سینمای درمانده و مهجور کودک و نوجوان را شخم بزند. مدیران جدید سیننمایی نباید در تله تکرار اشتباهات سال های گذشته بیفتند؛ آن ها نباید با سیاست های کهنه و نخ نما شده قدم در سینمای کودک بگذارند و با هدر کردن بودجه بیت المال جشنواره برگزار کنند.

حاجی غلامی در خاتمه این گفتگو افزود: جشنواره فیلم کودک تا بروز رسانی نحوه حمایت ها از سینماگران کودک و تبیین سیاست های این حوزه نباید برگزار شود. ما نباید دچار تکرار شودیم. مدیران نباید بیش از تولید به ساختار و اجرا اهمیت دهند. این اتفاق تلخ و دردآور است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.