سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

فیلم اولی ها؛ حمایت برای جوانگرایی یا سنگ اندازی؟/۳

اعطا: هنر چه ارتباطی با بروکراسی های پیچیده اداری دارد؟/ کسانی که آیین نامه تأیید صلاحیت های کارگردانان فیلم اول را نوشته اند از قبل این جریان منافع کسب می کنند!

بابک اعطا

سینماپرس: بابک اعطا دستیار کارگردان و برنامه ریز باسابقه سینما با انتقاد از تغییر در نحوه تأیید صلاحیت های کارگردانان فیلم اولی و لزوم حضور جوانان مستعد بدون نیاز به فرآیندهای پیچیده گفت: هنر چه ارتباطی با بروکراسی های پیچیده اداری دارد که چنین آیین نامه ای برای تأیید صلاحیت فیلمسازان اول وضع شده است؟ بندهایی در این آیین نامه وجود دارد که بسیار عجیب است! ما نمی دانیم چرا، کسانی که می دانند بیایند بگویند چرا بند داشتن سابقه مدیریت فرهنگی در این آیین نامه گنجانده شده است؟ این ها چه ربطی به سینما و استعداد فیلمسازی دارد؟

دستیار کارگردان فیلم های سینمایی «خاک سرد» و «عروس آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنر یعنی استعداد، هنر یعنی خلاقیت و داشتن تبحر کافی! بنده حتی معتقدم تحصیلات هم نمی تواند شخصی را هنرمند کند! شما چه کسی را دیده اید که با مطالعه زیاد و بدون کسب تجربه هنرمند شده باشد؟

وی ادامه داد: هنر باید در ذات هر فردی باشد. استعداد و هنر باید در خون افراد جریان داشته باشد و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد آن فرد در هر جایی کارش متوقف می شود و دیگر نمی تواند ادامه مسیر دهد.

اعطا با بیان اینکه کسانی که آیین نامه تأیید صلاحیت های کارگردانان فیلم اول را نوشته اند از قبل این جریان منافع کسب می کنند تصریح کرد: من از وضع چنین آیین نامه ای بسیار متأسفم و امیدوارم تا دیر نشده جلوی اجرای آن گرفته شود. سینما باید محلی برای پرورش و درخشش استعدادهای نوظهور باشد و کسی که بخواهد بر اساس آیین نامه های آنچنانی به سینما وارد شود نمی تواند معیار یک هنرمند خوب را دارا باشد چرا که همانطور که عرض کردم هنرمند کسی است که هنر در ذاتش عجین شده باشد.

این دستیار کارگردان پیشکسوت یادآور شد: خود بنده به عنوان فردی که سال های متمادی است در سینما کار می کنم از این بروکراسی های عجیب و پیچیده اداری ضربات جبران ناپذیری را متحمل شده ام و بارها شاهد بوده ام به دلیل سیستم های پیچیده اداری و روابطی که جای ضوابط را گرفته افرادی بدون استعداد وارد سینما شده اند و این در حالی است که سینماگران مستعد اغلب پشت در سینما مانده اند.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران اگر می خواهند هنر سینما رشد و ارتقا پیدا کند باید به استعدادها توجه کنند و درها را باز بگذارند و اجازه دهند هر کس که توانایی تولید فیلم در خود می بیند بتواند در سینما خود را محک بزند حال یا موفق می شود یا نمی شود از سینما می رود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.