چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

به منظور شرکت در چهل و چهارمین «جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو»؛

شش فیلم کوتاه ایرانی عازم «روسیه» می‌شوند

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو

سینماپرس:جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو کشور روسیه میزبان ۴ فیلم کوتاه از انجمن سینمای جوانان ایران و ۲ فیلم دیگر در بخش اصلی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، چهار فیلم کوتاه از تولیدات انجمن در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به‌ نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌های کوتاه «دوآل‌پا» به‌ نویسندگی و کارگردانی محمدرضا مرادی، «دکل» به‌ نویسندگی و کارگردانی بابک مصطفوی، «فشن» به‌ نویسندگی و کارگردانی فردین انصاری و «جان داد» به‌ نویسندگی و کارگردانی سهیلا پورمحمدی، در بخش غیر رقابتی مرور سینمای ایران (Motives Of Persia) جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو اکران می‌شوند. این آثار از طریق امور بین‌الملل انجمن به دوره چهل و چهارم جشنواره مسکو معرفی شده‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد و از سال ۱۹۵۹ به یک رویداد پیوسته تبدیل شد.

برگزارکنندگان این جشنواره بر این باورند که فیلمسازان «جهان خود را می‌آفرینند»، «زبان تصویر تازه‌ای» را شکل می‌دهند و حتی مسیر جدیدی را برای هنر ملی و بین‌المللی به‌عنوان یک ناظرکل تعریف می‌کنند. کنستانتین استانیسلاوسکی درباره این جشنواره گفته بود: «من به جشنواره مسکو، باور دارم.»

بخش مرور سینمای ایران (Motives Of Persia) در این جشنواره، بخشی غیر رقابتی‌است که با الهام از منظومه شعری با نام Persian Motifs، سروده سرگئی یسنین، شاعر اهل روسیه نام‌گذاری شده و در بزرگداشت این شاعر، برگزار می‌شود. سرگئی یسنین (۱۹۲۵ – ۱۸۹۵) مانند اسلاف بزرگ خود پوشکین و لرمانتوف، آرزوی سفر به سرزمین شگفت‌انگیز ایران را در سر می‌پروراند و با این‌که هرگز پای در شیراز و خراسان نگذاشته بود، از خاستگاه عشقی که به ایران می‌ورزید، این سرزمین‌ها را سوار بر اسب صورتی تخیل خویش کرده، منظومه Persian Motifs را سروده است. این منظومه در ایران با نام «در مایه‌های ایرانی» به‌ترجمه حمیدرضا آتش‌برآب به‌چاپ رسیده است.

دو فیلم کوتاه «نسیم» اثر حمیدرضا قاسمی و «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم‌سبحان از ایران، در بخش اصلی رقابتی این دوره از جشنواره مسکو با آثار راه‌یافته از دیگر کشورهای جهان رقابت خواهند کرد.

چهل‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو از ۲۶ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۴ تا ۱۱ شهریور در مسکو برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.