چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تکذیب اخبار تعطیلی «تالار مولوی»؛

حریری: برنامه‌های مرکز تئاتر مولوی طبق اولویت‌ها و محورهایی که تعیین‌شده در حال انجام است

تالار مولوی

سینماپرس: امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی ضمن تکذیب اخبار تعطیلی تالار مولوی گفت: هیچ برنامه‌ای مبنی بر تعطیلی تالار مولوی وجود نداشته و تمامی آثار به ترتیب و به‌صورت متوالی اجرا می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، تالار مولوی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تئاتری در سطح کشور شناخته می‌شود، اهمیتی که ناشی از دانشگاهی بودن این فضا و آماده کردن بستر اجرا برای نسل آینده تئاتر است.

اهمیتی که علی‌رغم وجود آن تنها به یک مرکز نمایشی منحصر شده و فضای دیگری برای این‌گونه از اجراها در کشور پیش‌بینی‌نشده است. همین موضوع اهمیت تالار مولوی را دوچندان می‌کند.

حال در روزهای گذشته خبری مبنی بر تعویق برخی اجراها و وجود زمزمه‌هایی برای تعطیلی تالار مولوی باعث نگرانی هنر دوستان شده است چراکه اساساً خاطره خوشی از این زمزمه‌ها بر ذهن متبادر نمی‌شود؛ شاید اواسط سال ۹۲ بود که سعید اسدی رئیس آن روزهای تالار مولوی از تعطیلی ‌این سالن به علت بحرانی بودن شرایط ایمنی آن خبر داد، تعطیلی‌ای که در ابتدا ۶ ماهه اعلام‌شده بود اما تا اواسط سال ۱۳۹۴ ادامه پیدا کرد و درنهایت دی‌ماه این سال فراخوان اجرای آثار جدید در این مجموعه نمایشی منتشر شد.

همه این موارد باعث می‌شود تا هرکس که به اهمیت وجود تئاتر دانشگاهی واقف است اخبار منتشرشده در روزهای اخیر را نگران‌کننده بداند.

در همین رابطه فارس مصاحبه‌ای با امیرحسین حریری داشته تا از چندوچون این ماجرا باخبر شود.

حریری در ابتدای این گفت‌وگو با تکذیب خبر تعطیلی اظهار کرد: هیچ حرفی مبنی بر تعطیلی مطرح نیست، البته نمی‌دانم منظور از تعویق چیست اما باید گفت برنامه‌های مرکز تئاتر مولوی طبق اولویت‌ها و محورهایی که تعیین‌شده در حال انجام است، اجراهایی را هم که مدنظر قراردادیم بعدازاینکه ازنظر کیفی تأیید شدند، بعد از اخذ مجوز در برنامه‌های ما قرار می‌گیرند.

وی افزود: طبیعتاً امکان دارد در دوره‌هایی و در بازه‌های زمانی و با توجه به اهدافی که تالار مولوی به‌عنوان یک مجموعه دانشگاهی تعیین می‌کند یکسری آثار خاص در اولویت قرار بگیرد، این به معنای تغییر خاص در اصل برنامه‌ها نیست. ضمناً باید گفت مسئله بازسازی و تعطیلی هم به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست و نمایش‌ها به ترتیب و به‌صورت مستمر در جریان اجرا قرار می‌گیرند.

مدیر تالار مولوی با اشاره به برخی زا این اولویت‌های به وجود آمده عنوان کرد: این اولویت‌ها با توجه به شرایط هر دوره‌ و بسته به نوع درخواست‌ها و سیاست‌هایی که از حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ابلاغ می‌شود وجود خواهد داشت و متغیر خواهد بود. برای مثال ممکن است روزی این اولویت‌ها بر مبنای برخی موضوعات و آسیب‌های اجتماعی بوده و روز دیگری به ظرفیت‌های ادبی ایران اشاره کند.

حریری در ادامه به برنامه‌های آموزشی تالار مولوی اشاره کرد و گفت: در ادامه فعالیت‌ها فاز آموزشی مجموعه را هم مدنظر داریم که ان‌شاءالله در اسرع وقت آغاز به کار می‌کند، در شرایطی که موضوعات و اتفاقات آموزشی شفافیت مناسب را نداشته و یا از هزینه بالایی برخوردار است در تلاشیم تا در مجموعه مولوی با استفاده از ظرفیت‌ نیروهای جوان مباحث آموزشی را شروع کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تولید آثار دانشجویی به‌هیچ‌وجه با ظرفیت‌های ساختاری آن همخوانی ندارد و متأسفانه تنها تالار مولوی به‌عنوان مرکزی دانشگاهی شناخته‌شده و آثار تولیدی دیگر دانشگاه‌ها هم به سمت این مرکز نمایشی سرریز می‌شود که طبیعتاً تالار مولوی ظرفیت استقبال از تمام این آثار را ندارد؛ به همین دلیل به نظر باید این ظرفیت در دیگر دانشگاه‌ها هم ایجادشده و از جریان تئاتر دانشگاهی حمایت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.