دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی اسلامی برگزار شد؛

علامتی: نگاه ما فرهنگی و حمایتی است/به‌عنوان واسطه‌ای برای رساندن این محصولات به دست دانش آموزان فعالیت داریم

حامد علامتی در نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی

سینماپرس: نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی اسلامی صبح روز یکشنبه ۱۳ شهریور در مجتمع کانون پرورش فکری در شهرک قدس تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این نشست صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزیر و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضاخان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و اهالی رسانه حضور داشتند.

حامد علامتی در این نشست با بیان اینکه دولت سیزدهم بر عدالت آموزشی تأکید دارد و سیاست آن اجرای عدالت آموزشی است گفت: مباحثی که ذیل عدالت آموزشی قرار می‌گیرد در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در حال برنامه‌ریزی است و نهادهای مسئول موظف به اجرای آن هستند. یکی از این نهادها کانون پرورش فکری است و کانون از تولیدکنندگانی که در عرصه‌های مختلف داخلی خصوصا نوشت‌افزار تلاش می‌کنند حمایت تمام قد دارد.

وی با اشاره به نمایشگاه ایران‌نوشت بیان کرد: اولین دوره نمایشگاه ایران‌نوشت با حضور دو یا سه تولیدکننده برگزار شد اما در هشتمین دوره آن حدود ۱۰۰ تولیدکننده در ۶۰ غرفه حضور دارند. ضمن اینکه بعضی استان‌ها هم برای برپایی نمایشگاه درخواست داشتند.

نشست خبری عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد

مدیرعامل کانون افزود: مشارکت کانون در برپایی این نمایشگاه تنها نمونه‌ای از همراهی کانون است. کانون بیش از هزار مرکز فرهنگی در سراسر کشور دارد و می‌توانیم به‌صورت دائمی در خدمت تولیدکنندگان داخلی باشیم و با برپایی نمایشگاه‌ها بازار عرضه و تولید را در اختیار بگیریم.

علامتی تصریح کرد: نگاه ما فرهنگی و حمایتی است. دستان هر تولیدکننده‌ای به‌ویژه دانش‌بنیان را می‌فشاریم و حمایت همه‌جانبه خواهیم داشت. البته تولید محصولات ایرانی با شخصیت‌های ایرانی اسلامی و کیفیت محصول شرط این حمایت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی تارنمای دیجی‌کانون بیان کرد: امکان ثبت سفارش محصولات نوشت‌افزار ایرانی در سایت دیجی‌کانون از طریق نشانی digikanoon.ir فراهم شده است و هموطنان می‌توانند از هرکجای کشور، ثبت سفارش انجام دهند. همچنین با ثبت‌سفارش تا روز ۲۵ شهریور، اداره بازرگانی کانون این سفارشات را تا اول مهر به دست مخاطبان می‌رساند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری درباره نقش کانون در رساندن نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار گفت: درحال حاضر ۳۰ قلم کالا از تولیدکنندگان ایرانی در سه بسته آماده شده است که دوتای آنها مربوط به دوره ابتدایی و یک بسته مربوط به دوره متوسطه است. این آمادگی وجود دارد تا ۵۰۰‌هزار بسته هم آماده کنیم به شرط اینکه سفارش ثبت شود. در این موضوع ما به دنبال سود نیستیم و فقط به‌عنوان واسطه‌ای برای رساندن این محصولات به دست دانش آموزان فعالیت داریم.

نشست خبری عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد

وی افزود: تقریبا یک میلیون بسته نوشت‌افزار ایرانی اسلامی برای دانش‌آموزان کم برخوردار در دستور کار است که قبل از شروع سال تحصیلی جدید به دست آنان خواهد رسید.

علامتی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش هم به موضوع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی نگاه حمایتی دارد ادامه داد: اهالی رسانه می‌توانند به دیده شدن این کار کمک کنند و این کار حمایت از تولیدکننده ایرانی است.

مدیرعامل کانون در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران ایران‌نوشت گفت: امیدواریم با حمایت نظام و همت فعالان این حوزه وقتی مصرف کننده وارد بازار می‌شود، کالای ایرانی ببیند.

نشست خبری عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد

تقویت هویت ملی از وظایف آموزش و پرورش است

در ادامه صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزیر آموزش پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نوشت‌افزار ایرانی اسلامی اظهار کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش نهادینه‌کردن و تقویت هویت ملی است. نوشت‌افزار از جمله عناصر هویت بخش جامعه است و خودش یک اثر تربیتی دارد، بنابراین آموزش و پرورش باید فرصتی فراهم کند تا دانش‌آموزان از محصولات ایرانی استفاده کنند. ما شخصیت‌های ملی زیادی داریم که باید زمینه معرفی آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: نمادها از بسترهای تربیتی هستند. برای استفاده از اقلام ایرانی و معرفی این کالاها لازم است از نمادهای ایرانی بهره ببریم تا بتوانیم شخصیت‌های ایرانی و ملی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

ستاری‌فرد تصریح کرد: در هشتمین دوره ایران‌نوشت بهره‌مندی از دیجی‌کانون این فرصت را فراهم کرد تا تولید ایرانی به دست مصرف‌کننده برسد. در نظام تولید سه اصل وجود دارد منبع تولید ایرانی باشد، نظام تولید قابل دسترسی باشد و نظام مصرف که دارای اهمیت است. کانون پرورش فکری با این اقدام توانست این سه ضلع را مدیریت کند تا دانش‌آموزان با حداقل قیمت بتوانند این بسته‌ها را در هرجایی که هستند دریافت کنند.

نشست خبری عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد

سخنگوی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای استفاده دانش‌آموزان از محصولات ایرانی اسلامی در مناطق دوردست به این فضا نیاز بود تا با استقرار این فضای فناورانه عدالت آموزشی ایجاد شود. همچنین نیازهای تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان هم دیده و دامنه نیازهای دانش‌آموزان نیز درنظر گرفته شد. در همین راستا بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶ ناشر و هزار اسباب‌بازی که مورد تأیید کانون است دراختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

ستاری‌فرد در پایان گفت: ضلع مهم فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی، رسانه‌ها هستند. تبلیغ کالاهای ایرانی اسلامی و ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به استفاده از اقلام ایرانی برعهده رسانه‌هاست.

نشست خبری عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد

در بخش دیگری از این نشست حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» با تأکید بر اهمیت تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی اشاره‌ای به اولین نشست ایران‌نوشت داشت که در آنجا عرضه مستقیم نوشت‌افزار به مجموعه کانون پرورش فکری واگذار شد.

خان‌محمدی ادامه داد: همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا امروز با روحیه‌ای جهادی پای کار بودند. موضوع نوشت‌افزار ایرانی در آموزش و پرورش با اهتمام کانون عملی خواهد شد.

وی افزود: رویکرد فرهنگی این کار از رویکرد اقتصادی آن مهم‌تر است.

نشست خبری عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد

تأکید بر توجه به بحث کیفیت‌بخشی از سوی تولیدکنندگان و عرضه مستقیم کالا در راستای عدالت از دیگر نکاتی بود که خان‌محمدی به آنها اشاره کرد.

جایگاه محصولات فرهنگی، دیجی کانون، شناسایی بازماندگان از تحصیل، افتتاح مدرسه مجازی ایران از موضوع‌هایی بود که در پایان این نشست خبرنگاران در سوال‌های خود مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.