شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

سینماگران از لزوم مقابله با مروجان بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی می گویند؛

لزوم پاکسازی عرصه فرهنگ از حضور مدیران لیبرال مسلک/ نهادهای نظارتی قبل از فاجعه اقدام کنند!

فتحعلی بیگی-بهمنی-عالم بخش-سربخش-فیوضی-شرف الدین-حر

سینماپرس: تعدادی از هنرمندان سینما و تئاتر و کارشناسان فرهنگی کشور متذکر شدند: شاید برخی مدیران ظاهرالصلاح باشند اما تفکر لیبرالی داشته باشند. پس باید توجه کنیم که چه مدیرانی را به کار می گیریم تا خدای ناکرده آن مدیر تفکر لیبرالی را در عرصه فرهنگی و هنری جاری نکند؛ این دسته از هنرمندان تأکید کردند: تمامی آثار هنری باید امید را در مردم تقویت کنند نه اینکه مبادرت به تشویش اذهان عمومی نمایند و مدیران فرهنگی قاطعانه باید جلوی اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی را بگیرند.

به گزارش سینماپرس محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها متذکر شد: اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت از او حمایت کند. هر فردی که می‌خواهد به جمهوری اسلامی توهین کند، پولش را از همان افرادی بگیرد که به او می‌گویند توهین کند. چه ضرورتی دارد دولت از او حمایت کند؟

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: پول توهین به جمهوری اسلامی ایران، از جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تامین شود. حمایت‌ها فقط شامل جریانی از هنر است که بتواند منشور هنر جمهوری اسلامی ایران را که امام خمینی (ره) بیان کردند، تقویت کند. هر کس در این جریان و تقویت آن هست، حتما حمایت می‌شود.

این سخنان سالاری با استقبال بسیار زیادی از سوی هنرمندان انقلابی، ارزشی و ولایتمدار روبرو شد؛ در همین راستا با ۷ تن از هنرمندان سینما و تئاتر و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان: داود فتحعلی بیگی، حمید بهمنی، حسین عالم بخش، علیرضا سربخش، مهدی فیوضی، محمدرضا شرف الدین و اکبر حر گفتگو کردیم که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

لزوم پاکسازی عرصه فرهنگ از حضور مدیران لیبرال مسلک/ نهادهای نظارتی قبل از فاجعه اقدام کنند!

داود فتحعلی بیگی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: قطعاً قلمرو هنر باید محلی برای ترویج نیکی و صفات حسنه باشد نه نشان دادن زشتی ها و پلشتی ها؛ همانطور که در شرع مقدس اسلام و ادیان دیگر انسان ها به نیکی دعوت می شوند و از پلیدی پرهیز داده می شوند در فرهنگ و هنر نیز باید این چنین باشد. ر اثر هنری که انسان ها را به سمت نیکی و نیک رفتاری و نیک پنداری و احسان و مروت و جوانمردی و اخلاق حسنه تشویق کند و از پلیدی ها و پستی ها و پلشتی ها پرهیز دهد ارزش ویژه ای دارد؛ از تئاتر گرفته تا سینما و موسیقی و هنرهای تجسمی همگی باید مخاطبان خود را به سوی اخلاقیات هدایت کنند.

لزوم پاکسازی عرصه فرهنگ از حضور مدیران لیبرال مسلک/ نهادهای نظارتی قبل از فاجعه اقدام کنند!

حمید بهمنی کارگردان سینما در این باره به سینماپرس گفت: اگر مدیر لیبرالی نباشد هنر لیبرالی هم نیست؛ شاید برخی مدیران ظاهرالصلاح باشند اما تفکر لیبرالی داشته باشند. پس باید توجه کنیم که چه مدیرانی را به کار می گیریم تا خدای ناکرده آن مدیر تفکر لیبرالی را در عرصه فرهنگی و هنری جاری نکند! ما باید زیرساخت های اندیشه ضد لیبرالی را مشخص کنیم. ما مدیری می خواهیم که دردمند باشد و ضرورت ها را بشناسد؛ مفاهیم استراتژیک را بشناسد و نگاه ولایی داشته باشد. اگر این مدیر پیدا شود قطعاً ضد لیبرالی است. مدیری که عدم تشخیص دارد نتیجه اش این می شود که در جشنواره فجر اکثر فیلم ها لیبرالی است! پس ما باید ریشه ها را درست کنیم. طی سال هایی که از انقلاب گذشته بارها گفتیم باید مدیر دغدغه مند انقلاب و برآمده از دل مردم و متخصص و متعهد به کار گرفته شود تا ریشه این مشکلات برای همیشه کنده شود اما این اتفاق آنطور که باید محقق نشده است.

حسین عالم بخش مدیر پردیس تئاتر تهران نیز در این خصوص متذکر شد: تمامی آثار هنری باید امید را در مردم تقویت کنند نه اینکه مبادرت به تشویش اذهان عمومی نمایند! در واقع این مدیران هستند که باید جلوی افرادی که با آثارشان باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی می شود را بگیرند و اجازه ندهند تولیدات آن ها به سرانجام برسد و در نقطه مقابل باید از هنرمندانی که روحیه و امید را در جامعه تقویت می کنند حمایت ویژه داشته باشند. طبیعتاً پرداختن به قالب های مختلف هنری که اصول اخلاقی را تقویت کند باید در اولویت همه مدیران فرهنگی و هنری کشور قرار بگیرد؛ در این دنیای پر هرج و مرج باید دنبال این باشیم که مسائل اخلاق اسلامی در زمینه فردی و اجتماعی را بیشتر کنیم تا از آفت های مختلفی که در دنیا وجود دارد خود را مصون کنیم. اگر این کار را نکنیم و ادعا کنیم سلیقه مان این نیست جز پوچی و تلخی دستاورد دیگری نصیب مان نخواهد شد.

علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: مدیران فرهنگی قاطعانه باید جلوی اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی را بگیرند و به آن افراد گوشزد کنند که موظفند خود را مقید کنند تا در راستای چارچوب و قوانین کشور گام بردارند. مدیران فرهنگی کشور با توجه به باورها و ارزش های دینی و ملی باید از طریق سیستم نظارتی به هنرمندانی که خدای ناکرده در مسیری خلاف این اهداف گام برمی دارند هشدار دهند که دست از کارهای لیبرالی و اباحه گری بردارند. آن ها می توانند هنرمندان را به مسیر درست و انسانی هدایت کنند و اگر جمیع این نکات رعایت شود ما دیگر شاهد این اتفاقات در هیچ یک از ارکان فرهنگی کشور نخواهیم بود.

لزوم پاکسازی عرصه فرهنگ از حضور مدیران لیبرال مسلک/ نهادهای نظارتی قبل از فاجعه اقدام کنند!

مهدی فیوضی کارگردان سینما تصریح کرد: مقابله با جریانات و سلبریتی هایی که تأثیر سوء بر جامعه دارند ضروری است و مسئولان فرهنگی باید آگاهانه پیگیر این اتفاقات باشند و حوزه فرهنگ را به خوبی رصد کنند و این جریانات را به خوبی بشناسند تا بتوانند در بزنگاه های حساس جلوی اقدامات آن ها را بگیرند. معمولاً کشورهایی که روحیه استکباری دارند برای مقابله با کشورهای استکبارستیز سعی می کنند آن ها را توسط برخی خودی ها و نیروهای داخلی شان تحت فشار بگذارند تا به اهداف شوم خودشان برسند. این نکته مهمی است که مسئولان فرهنگی کشور باید به آن توجه داشته باشند و اجازه ندهند دشمنان و مستکبران نیروهایی را از داخل کشور جذب کنند و اهداف پلیدشان را پیاده سازی نمایند.

محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در این باره به سینماپرس گفت: کلام آقای سالاری عالی است اما من امیدوارم این اتفاق اجرایی شود نه اینکه در کلام این را بگویند و در عمل شاهد رفتاری در تضاد با این کلام باشیم؛ تمام مدیران فرهنگی و سینمایی و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس باید جلوی جریانات لیبرال مسلک و سکولار در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور را بگیرند و این خواسته تمامی هنرمندان دلسوز و دغدغه مند نظام اسلامی است. سازمان هایی که وظیفه شان رصد حوزه های فرهنگی و هنری است باید نظارت جدی بر تمامی تولیدات، جریانات و اتفاقات این عرصه داشته باشند. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید نظارت خود را بر تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری بیشتر کند. آن ها باید کارآمدی اورژانسی داشته باشند و جلوی این جریانات را بگیرند نه اینکه بعد از اینکه اتفاقی رخ داد بیایند و بیانیه بدهند.

اکبر حر کارگردان سینما در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: مدیران اهل نفوذ در دهه ۶۰ پایه گذار شوم حضور مروجان بی اخلاقی و اخلاق لیبرالی در عرصه فرهنگی بودند و متأسفانه به همین علت نزدیک به چهار دسته است ما با این پدیده شوم در تمامی ارکان فرهنگ و هنر کشور مواجه هستیم. لازمه مملکت اسلامی مبارزه و مقابله جدی با اخلاق لیبرالی است؛ باید با هر فردی که مانع رشد هنر ارزشی می شود مقابله کرد؛ هر نوع نگاه شبه روشنفکرانه و تفکرات لیبرالی در کلیه عرصه های فرهنگی کشور از سینما و تئاتر گرفته تا ادبیات و کتاب و... باید از بین برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.