دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

گیتی معینی:

وضعیت دستمزد بازیگران پیشکسوت خنده دار است!

گیتی معینی در مراسم شب «داریوش فرهنگ»

سینماپرس: گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما گفت: از نظر من حضور یک مشاور حقوقی در کنار بازیگران اگر اتفاق بیفتد مثل یک معجزه است، چرا که شاید این مشاوران حقوقی بتوانند کاری کنند تا ما به حق و حقوقمان برسیم.

به گزارش سینماپرس، گیتی معینی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون موفقیت فیلم سینمایی «ابلق» گفت: خوشحالم که این فیلم خوب فروخته است و همین طور بین مردم جای خود را پیدا کرده است، شخصا بازخوردهای بسیار خوبی از همکاران و نزدیکانم می گیرم، همه می‌گویند نقش بسیار متفاوتی بازی کرده‌ام، خوشنودم که نرگس آبیار به من این فرصت را داد تا چهره دیگری از بازیگری خود را به نمایش بگذارم.

وی در همین رابطه اذعان کرد: از نظر من موفقیت ابلق به این واسطه است که فیلم از دل جامعه نشات می گیرد، حرف جامعه است و دغدغه‌ای است که گاها در اطراف خود درباره آن می‌شنویم، آبیار کارگردان باهوشی است و به سراغ سوژه ای رفته که مخاطب نسبت به آن دغدغه دارد، همین عاملی است امروز ابلق فیلم پرفروش و موفقی باشد.

مبلغ دستمزد بازیگران پیشکسوت خنده دار است

بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» درباره وضعیت کنونی دستمزد بازیگران تاکید کرد: هر بار که از من درباره این موضوع می‌پرسند وضع از قبل بدتر شده است، متاسفانه وضعیت دستمزد بازیگران پیشکسوت خنده دار است، انگار که تهیه کنندگان در شرایط امروز زندگی نمی‌کنند که می خواهند دستمزد ۱۰ سال پیش را به من بدهند.

معینی در همین راستا تاکید کرد: مشکل اصلی آنجاست که کاش همان دستمزدهای اندک را سر موقع به ما بدهند، معمولا صحبت سر سه قسط است، قسط اول و دوم چون در طول پیش تولید و تولید است پرداخت می شود اما به طور معمول قسط سوم را به قول معروف چه کسی داده و چه کسی گرفته است.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره احتمال حضور مشاوران حقوقی در کنار بازیگران افزود: از نظر من حضور یک مشاور حقوقی در کنار بازیگران اگر اتفاق بیفتد مثل یک معجزه است، چرا که شاید این مشاوران حقوقی بتوانند کاری کنند تا ما به حق و حقوقمان برسیم. معمولا قراردادها قابل پیگرد نیستند، اکثر بازیگران هم از اصول قانونی و حقوقی اطلاعی ندارند به همین دلیل ناآگاهانه قراردادی را امضا می کنند که کاملا یک طرفه است.

معینی: مشاور حقوقی بسیاری از مشکلات قرارداد بازیگران را حل می‌کند

معینی ادامه داد: مشاور حقوقی در ابتدا می‌تواند به من بازیگر یاد دهد که چگونه یک قرارداد را بنویسم و اگر مشکلی پیش آمد برای گرفتن حقم به کجا مراجعه کنم، شاید اصلا قرارداد به نحوی بسته شود که دیگر هیچ تهیه کننده ای بدقولی نکند، این بهترین راه است، زیرا در این شرایط دیگر این حجم از مشکلات برای بازیگران مخصوصا بازیگران پیشکسوت پیش نخواهد آمد.

معینی در همین رابطه خاطرنشان کرد: واقعیت امر در حال حاضر اگر تهیه کننده ای نخواهد دستمزدمان را بدهد مسیر شکایت تا حدی زمان‌بر، سخت و پرهزینه است که آدم قید آن پول را می‌زند، اما اگر مشاوری کنارمان باشد شاید اصلا نیازی به این همه حرص خوردن وجود نداشته باشد، شاید این مشاور و وجود یک قانون بتواند در تعیین مبلغ دستمزدها هم تاثیرگذار باشد تا بازیگران پیشکسوت در شان و شخصیت و همین طور به اندازه امرار معاششان دستمزد بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.