چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

لزوم برخورد قاطع با سلبریتی های فتنه گر/۱

روح افزا: مسئولان سازمان سینمایی فرش قرمز را از زیرپای سلبریتی های فتنه گر جمع کنند/ قوه قضائیه این افراد را محاکمه کند

فرشته روح افزا

سینماپرس: دکتر فرشته روح افزا استاد دانشگاه، پژوهش گر حوزه و فعال فرهنگی در پی ناآرامی های اخیر و اظهارنظرهای جنجالی برخی شبه هنرمندان که مردم را دعوت به آشوب و اغتشاش می کردند درباره لزوم برخورد قاطع نهادهای فرهنگی و قضایی با سلبریتی های فتنه گر گفت: مسئولان سازمان سینمایی فرش قرمز را از زیرپای سلبریتی های فتنه گر جمع کنند و به هیچ یک از آثار آن ها اجازه حضور در جشنواره ها و اکران عمومی را ندهند؛ سینمای جمهوری اسلامی ایران به امثال کتایون ریاحی، باران کوثری، مهران مدیری و... هیچ نیازی نداشته و ندارد و این افراد باید برای همیشه ممنوع الکار، ممنوع التصویر و ممنوع الفعالیت شوند.

عضو سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان ارشد و سیاست گذاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و صدا و سیما باید برای همیشه سلبریتی هایی را که در اغتشاشات اخیر به نفع فتنه گران در فضای مجازی پست هایی منتشر کردند را بایکوت کنند و دیگر اجازه هیچ کاری به آن ها ندهند.

وی سپس با بیان اینکه این اتفاق نه فقط از منظر سیاسی که از منظر اخلاقی بسیار مهم است اظهار داشت: مسئولان فرهنگی باید مانع جدی بر سر راه این شبه هنرمندان شوند تا آن ها بیش از این نتوانند جامعه را به سمت بی اخلاقی و تباهی سوق دهند.

روح افزا تصریح کرد: این ها نمی توانند الگوی درست و پاکی برای جوانان ما باشند. مهران مدیری کیست؟ چقدر خرد و بینش دارد؟ مدیری کلی از بیت المال پول می گیرد و در همین برنامه «دورهمی» افرادی را که خودش دلش می خواهد را مهم می کند و سوألات مسخره از آن ها می پرسد و اینطور مواقع که لازم است در دفاع از کشور به میدان بیاید به نفع دشمن مبادرت به انتشار ویدیو می کند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: کتایون ریاحی که خودش چند وقت قبل آمد و اعلام «می تو» کرد و معلوم شد که سطحش اینقدر پایین است که حاضر بوده برای اینکه شغلی پیدا کند تن به هر ذلالت و خواری و پستی بدهد قطعاً نمی تواند هدایت گر اندیشه جوانان باشد.

وی متذکر شد: چرا امثال باران کوثری رسماً و علناً اعلام می کنند اغتشاش گر هستیم و کسی با آن ها کاری ندارد؟ چرا اجازه می دهند اندیشه او و مادر و پدرش انتشار پیدا کند؟ چرا این ها را برای جوانان الگو می کنیم؟

روح افزا با تأکید بر اینکه دست این قبیل سلبریتی ها به خون همه بی گناهانی که بی دلیل کشته شدند و آسیب دیدند آلوده است تصریح کرد: اگر مسئولان فرهنگی مقابله نکنند و با آن ها مماشات داشته باشند وضعیت بدتر می شود. این ها با فرهنگ امام حسین (ع) و دین مبین اسلام مشکل دارند و چون کسی با آن ها کاری نداشته و ندارد خود را مجاز می بینند که دست به آشوب طلبی و اغتشاش بزنند.

وی در همین راستا تأکید کرد: همانطور که اگر امثال این سلبریتی ها از عرصه فرهنگ و هنر بروند هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی دهد اگر امثال علی دایی و علی کریمی نیز از فوتبال بروند هیچ اتفاق بدی برای فوتبال کشورمان رخ نخواهد داد.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید بدون مماشات با یکایک افراد معروف و مطرحی که در این ایام با فتنه گری می خواستند جوانان را به بیراهه هدایت کنند برخورد جدی داشته باشد. همانطور که اگر یک کاسب غذای مسموم در جامعه توزیع کند با او برخورد می شود با این افراد که سعی دارند جامعه را مسموم کنند نیز باید برخورد یوژه شود. شکم این ها پر از حرام است و دین را فراموش کرده اند.

روح افزا ادامه داد: این ها وقتی اغتشاش می آورند به ضرر کلیت جامعه است. این ها نوکر بیگانه هستند؛ من شخصاً از رئیس محترم جمهور و مجلس محترم شورای اسلامی مطالبه دارم به پرونده این ها ورود کنند. وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید ورود مستقیم داشته باشند. قوه محترم قضائیه باید این ها را دادگاهی کنند و از سوی دیگر هنرمندان انقلابی نیز نباید سکوت کنند؛ هنرمندان انقلابی و ولایتمدار نباید با این ها رودربایستی داشته باشند و باید صراحتاً علیه این ها موضع گیری کنند.

وی متذکر شد: ناامنی مثل آتش است و اگر جایی آتش بگیرد همه را می سوزاند. از این رو تا دیرتر نشده باید آتش فتنه این آشوب طلبان و فتنه گران که در قامت هنرمند می خواهند هرج و مرج را در جامعه رواج دهند خاموش شود. آن ها باید از حضور در فضای مجازی به طور کلی منع شوند؛ دیگر هیچ فیلمی از آن ها نباید نمایش داده شود چرا که این ها ضحاکان ماردوشی هستند که با خون جوانان زنده اند؛ این ها از نسل جوان قربانی می گیرند تا بتوانند خوش بگذارنند و با دین و نظام بازی کنند.

روح افزا در پایان این گفتگو افزود: باید به مسئولان فرهنگی بگوییم ما با متدی که در کشورهای غربی رواج دارد که سلبریتی ها را بزرگ می کنند و سبک زندگی آن ها را پررنگ می کنند نباید پیش برویم؛ این غلط ترین اشتباه فرهنگی است که ما انجام می دهیم و باید جلوی این اتفاق را بگیریم. غربی ها از این هنرمندان به عنوان عناصر استفاده می کنند و روی آن ها کنترل و اعمال نفوذ دارند که کار خلاف علیه منافع کشورشان نکنند و اگر کوچکترین اشتباهی بکنند دستگاه های امنیتی آن ها ورود می کنند و جلوی ایجاد آشوب در کشورهای شان را می گیرند از این رو ما هم باید مماشات را کنار گذاشته و به صورت قهری و قاطعانه با آن ها برخورد داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.