سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۱

دریامج: از صندوق اعتباری هنر فقط یک اسم باقی مانده/ از خانه سینما هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اعضایش ندیدیم!

فریده دریامج

سینماپرس: فریده دریامج بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: همه ما را از یاد برده اند! گویا ما اهالی سینما برای کسی مهم نیستیم و جزو فراموش شدگانیم! نه از وزارت ارشاد و نه از سازمان سینمایی هیچ کسی احوال پرس ما نیست؛ حتی نهادهایی مانند صندوق اعتباری هنر هم گویا نمی دانند که این روزها مشکلات معیشتی چطور گریبان هنرمندان را گرفته است؛ پرسش بنده این است که اگر قرار نیست صندوق اعتباری هنر کمکی برای برون رفت از وضعیت وخیم معیشتی هنرمندان داشته باشد بود و نبودش چه فرقی می کند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «چاقی» و «خاطره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: صندوق اعتباری هنر ماه ها است هیچ واریزی برای هنرمندان نداشته؛ البته واریزی های قبلی این نهاد هم به صورت هرزگاهی و فصلی بود اما همان میزان هم اندکی از مشکلات زندگی هنرمندان را رفع می کرد.

وی ادامه داد: از صندوق اعتباری هنر فقط یک اسم باقی مانده که کارتی به اعضایش داده اند و بس! واقعاً این صندوق چه حمایتی از ما دارد؟ چه کسی باید به درد ما هنرمندان برسد که این روزها با مشکلات متعدد که سر منشأ آن به دلیل رکود شدید کار است در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.

دریامج در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سایر نهادهای دیگر نیز اظهار داشت: از خانه سینما که طی همه سال های حیاتش هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اعضایش ندیدیم! اصلاً نقش سازمان سینمایی و خانه سینما در رفع مشکلات سینماگران رسماً هیچ است.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: بی توجهی مسئولان فرهنگی و سینمایی نسبت به وضعیت وخیم معیشتی سینماگران در حالی است که بسیاری از پیشکسوتان و حتی جوانان ما این روزها بیکار و خانه نشین شده اند و حتی توان تأمین پرداخت اجاره خانه های شان را ندارند. واقعاً چه کسی باید در این وضعیت اسفبار به یاد آن ها باشد و دردی از آن ها درمان کند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «گیلانه» و «ناهید» تأکید کرد: البته من نمی گویم مسئولان و دولتمردان باید فقط به فکر ما سینماگران باشند چرا که این معضل عمومی است و امروزه اغلب افراد در جامعه با مشکلات شدید تورم و گرانی و بی پولی و بیکاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند جز عده ای قلیل که زندگی های لوکسی دارند و دغدغه شان هیچ گاه تأمین معاش نبوده است! اما ما متوقعیم که مدیران فرهنگی و سینمایی تمام تلاش و هم و غم خود را برای رفع مشکلات ناشی از بیکاری و خانه نشینی ما بگذارند.

دریامج در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدبیری برای رفع معضلات مسکن، بیماری، بیکاری و خانه نشینی هنرمندان داشته باشند و نگذارند سرمایه های فرهنگی کشور این چنین دغدغه مند و آزرده خاطر بمانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.